• <
PZT_1100x200_gif_2020

Vestland Cygnus z polskim dźwigiem przypłynął do portu docelowego

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Vestland Cygnus z polskim dźwigiem przypłynął do portu docelowego
Vestland Cygnus z polskim dźwigiem przypłynął do portu docelowego - GospodarkaMorska.pl

mk/Palfinger Marine

15.12.2016 Źródło: GospodarkaMorska.pl/Palfinger Marine

Vestland Cygnus z dźwigiem zbudowanym w Polsce zacumował w czwartek (15.12) w brytyjskim porcie Great Yarmouth. Żuraw został zbudowany i przetestowany w zakładzie Palfinger Marine w Gdyni.

Palfinger Marine podpisał prestiżowy kontrakt z Norside obejmujący dostawę 100 tonowego żurawia z systemem AHC (Active Heavy Compensated) w ubiegłym roku (technologia AHC, wykorzystywana w urządzeniach dźwignicowych, umożliwia dokładniejsze manewrowanie ładunkami pod/nad wodą nawet w trudnych warunkach pogodowych).

W ubiegłum miesiącu żurow został przetransportowany z zakładu Palfinger przy ulicy Kontenerowej w Gdyni do pobliskiego terminalu BCT i zainstalowany na statku Vestland Cygnus. Poniżej prezentujmy materiał wideo z operacji transportu potężnego ładunku wykonanego przez firmę PZT.

Dźwig Palfinger Marine to żuraw z wysięgnikiem przegubowym o udźwigu wynoszącym 100 ton (100 ton przy wysięgu 20 metrów i 20 ton przy wysięgu 37 metrów). Główna wciągarka dostarczona w tym żurawiu będzie posiadała linę o długości 1000 metrów, chociaż została zaprojektowana i przygotowana do nawinięcia liny o długości nawet do 3000 metrów. Dodatkowo główna wciągarka wyposażona będzie w pomocniczą wciągarkę z systemem AHC o udźwigu 10 ton i wysięgu 40 metrów, z liną o długości 500 metrów. Główne zalety żurawia to wysoka sprawność systemu AHC oraz przyjazny dla użytkownika interfejs obsługi. Żuraw został zaprojektowany z pełnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa dla ładunku, sprzętu, personelu oraz środowiska i posiada system magazynowania i odzyskiwania energii.

 - Głównym powodem dla którego wybraliśmy żuraw Palfinger Marine była niska masa w połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości, co umożliwiło użycie żurawia o znacznie większym udźwigu niż początkowo planowano - mówił Hans Martin Gravdal, armator statku i właściciel Norside.

Realizacja ta jest ważnym kamieniem milowym dla firmy Palfinger Marine, gdyż oznacza wejście na rynek wysokiej klasy żurawi typu offshore z systemem AHC.

Źródło:
GospodarkaMorska.pl/Palfinger Marine
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.