Port Anthony może pochwalić się strategicznym położeniem w południowo-wschodniej Australii. Zarządca portu - rodzina Anthony - będąca właścicielem infrastruktury od 20 lat, dąży do włączenia się w proces światowej transformacji energetycznej. Na jej celowniku jest OZE i wodór.
Właściciele portu dążą do osiągnięcia statusu największego hubu zielonej energii w południowo-wschodniej Australii. Kluczem będzie rozwój sektora wodorowego w Australii, którego wartość sięgnie poziomu 56 miliardów dolarów w 2050 roku. Poczyniono w tym kierunku już kilka kroków. Na terenie portu są już instalacje produkujące wodór i tlen w ramach spółek join tventure z producentami takimi jak Infinite Blue Energy. Port Anthony poinformował, że będzie także współpracować z singapurską spółką CAC-H2 w celu opracowania systemu gazyfikacji biomasy (odpady drzewne) do produkcji zielonego amoniaku.
"W ciągu najbliższych pięciu lat będziemy gotowi obsłużyć ładunki o wartości ponad 632 milionów dolarów oraz wyprodukować ponad 112 tys. ton wodoru" - czytamy na stronie portu.
Port Anthony stawia na spółki joint venture ze znawcami rynku
Firma Port Anthony Renewables utworzyła w październiku spółkę joint venture z singapurskim z CAC-H2 w celu utworzenia centrum zielonej energii w stanie Wiktoria. Nowy zakład będzie w stanie produkować 3 tony wodoru dziennie. Wydajność infrastruktury będzie z czasem zwiększana. Amoniak posłuży nie tylko do produkcji nawozów, może być również spalany bezpośrednio jako paliwo. Amoniak można też łatwo skroplić, a jego transport jest dobrze rozwinięty na całym świecie.
W ramach umowy zostanie powołana spółka celowa Hydrogen Plus, w której Port Anthony będzie miał 30 proc. udziałów.
W maju 2021 roku Port Anthony Renewables i Patriot Hydrogen podpisały wiążącą umowę joint venture na opracowanie i budowę zakładu produkcji wodoru zdolnego do produkcji do 60 ton zielonego wodoru dziennie. Nowa technologia wykorzystuje instalację do termicznego przekształcania odpadów komunalnych z odzyskiem energi, która poprzez pirolizę przekształca odpady w gaz (bogaty w wodór lub gaz pirolityczny) i biowęgiel, który można sprzedawać i wykorzystywać do różnych zastosowań przemysłowych lub rolniczych.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych