Terminal OT Port Gdynia kończy III kwartał 2021 roku z przeładunkami ponad 2,7 mln ton.
Inwestycje w budownictwo i infrastrukturę oraz związane z nimi zapotrzebowanie na wyroby stalowe pozwoliły utrzymać obrót towarów obsługiwanych w portach morskich na bardzo wysokim poziomie. W OT Port Gdynia również zaobserwowano szczególnie wysoką dynamikę wzrostu w przeładunkach wyrobów stalowych, których obsługa stanowi jedną ze specjalizacji terminala. Od stycznia do września obsłużono aż o 41% więcej stali w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Obsługa papieru, w tym celulozy kształtuje się na stabilnym poziomie. Z kolei przeładunki pozostałej drobnicy, wzrosły o 34% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.
Drugą bardzo istotną gałęzią dla terminala są ładunki ro-ro. OT Port Gdynia dzięki pozyskanym środkom unijnym, sukcesywnie doposaża się w nowoczesny sprzęt do obsługi ładunków w technologii ro-ro. To pozwala zwiększyć zdolności przeładunkowe terminala, obsługiwać swobodnie aktualnych klientów, jak również daje doskonałą pozycję startową do pozyskania nowych ładunków oraz obsługi znacznie większych statków typu ro-ro. W tej grupie OT Port Gdynia odnotował 32% wzrost w porównaniu z rokiem 2020.
Łącznie na terminalu przeładowano 1,4 mln ton ładunków drobnicowych i 1,3 mln ton ładunków masowych, w tym agro.
Informacje na temat OT Port Gdynia
OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro, który w tym roku obchodzi swój 20-ty jubileusz, i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie