• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Zgrany duet OT Port Gdynia z Port Consultants. Jak przebiegało przesunięcie żurawia o masie 236 ton? [ZDJĘCIA]

06.10.2021 23:02 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zgrany duet OT Port Gdynia z Port Consultants. Jak przebiegało przesunięcie żurawia o masie 236 ton? [ZDJĘCIA]
Zgrany duet OT Port Gdynia z Port Consultants. Jak przebiegało przesunięcie żurawia o masie 236 ton? [ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port Consultants

Na nabrzeżu Rumuńskim na terenie OT Port Gdynia została wykona usługa przemieszczenia żurawia nabrzeżowego typu FUD Q-16. Ta olbrzymia maszyna waży 236 ton.

Najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem przemieszczenia żurawia z obecnego miejsca na finalne stanowisko była użyta przez Port Consultants metoda przesuwu hydraulicznego. 

–  W praktyce usługa polegała na bezpiecznym podniesieniu całego dźwigu na wysokość ok 50 cm – wyjaśnia Paweł Parysek z Port Consultants. – Następnie pod dźwig zostały ułożone belki ślizgowe wraz z ślizgami na które opuszczono dźwig w celu przesunięcia. Po przemieszczeniu na ostateczne miejsce pracy, dźwig został opuszczony na siłownikach hydraulicznych i posadowiony na torach. 

Żuraw nabrzeżowy typu FUD Q-16 wykorzystywany jest do obsługi ładunków drobnicowych o wadze jednostkowej do 16 ton. Są to głównie ładunki w big bagach, takie jak nawozy oraz papier w rolach, jak również celuloza. Sprzęt ten może być także wykorzystywany przy przeładunkach wyrobów stalowych, takich jak blacha w kręgach, jak również drobnych elementów project cargo. 

Dodajmy, że na nabrzeżu Rumuńskim usadowiony jest drugi żuraw tego samego typu. Oba urządzenia mogą pracować w parze, uzyskując przy tym maksymalny unos do 32 ton, oczywiście w zależności od możliwości technicznych, w tym rodzaju wykorzystanego osprzętu oraz parametrów przeładowywanego ładunku.

Przy ścisłej współpracy OT Port Gdynia  z Port Consultants cała operacja przebiegła bardzo szybko i bez zakłócenia pracy przeładunkowej terminala na nabrzeżu Rumuńskim.

Port Consultants

Jest wiodącym od ponad 30 lat polskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w spedycji ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Firma dysponuje własnym sprzętem przeładunkowym takim jak mobilna suwnica hydrauliczna, zestaw do przemieszczenia hydraulicznego metodą ślizgową oraz czujniki tensometryczne do ważenia ładunków.

OT Port Gdynia

OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro, który w tym roku obchodzi swój 20-ty jubileusz, i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.


Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37862,00 $ tona 0,23% 14 paź
 Cynk 3551,00 $ tona 4,17% 14 paź
 Aluminium 3151,00 $ tona 2,47% 14 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.