Na nabrzeżu Rumuńskim na terenie OT Port Gdynia została wykona usługa przemieszczenia żurawia nabrzeżowego typu FUD Q-16. Ta olbrzymia maszyna waży 236 ton.
Najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem przemieszczenia żurawia z obecnego miejsca na finalne stanowisko była użyta przez Port Consultants metoda przesuwu hydraulicznego.
– W praktyce usługa polegała na bezpiecznym podniesieniu całego dźwigu na wysokość ok 50 cm – wyjaśnia Paweł Parysek z Port Consultants. – Następnie pod dźwig zostały ułożone belki ślizgowe wraz z ślizgami na które opuszczono dźwig w celu przesunięcia. Po przemieszczeniu na ostateczne miejsce pracy, dźwig został opuszczony na siłownikach hydraulicznych i posadowiony na torach.
Żuraw nabrzeżowy typu FUD Q-16 wykorzystywany jest do obsługi ładunków drobnicowych o wadze jednostkowej do 16 ton. Są to głównie ładunki w big bagach, takie jak nawozy oraz papier w rolach, jak również celuloza. Sprzęt ten może być także wykorzystywany przy przeładunkach wyrobów stalowych, takich jak blacha w kręgach, jak również drobnych elementów project cargo.
Dodajmy, że na nabrzeżu Rumuńskim usadowiony jest drugi żuraw tego samego typu. Oba urządzenia mogą pracować w parze, uzyskując przy tym maksymalny unos do 32 ton, oczywiście w zależności od możliwości technicznych, w tym rodzaju wykorzystanego osprzętu oraz parametrów przeładowywanego ładunku.
Przy ścisłej współpracy OT Port Gdynia z Port Consultants cała operacja przebiegła bardzo szybko i bez zakłócenia pracy przeładunkowej terminala na nabrzeżu Rumuńskim.
Port Consultants
Jest wiodącym od ponad 30 lat polskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w spedycji ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Firma dysponuje własnym sprzętem przeładunkowym takim jak mobilna suwnica hydrauliczna, zestaw do przemieszczenia hydraulicznego metodą ślizgową oraz czujniki tensometryczne do ważenia ładunków.
OT Port Gdynia
OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro, który w tym roku obchodzi swój 20-ty jubileusz, i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"