11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Do 1 grudnia CARGOTOR planuje złożyć do MFIPR kompletny wniosek o dofinansowanie ww. projektu. Następnie po uzyskaniu akceptacji Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, do 19 stycznia 2022 roku wniosek ma zostać formalnie przekazany do CINEA (agencja Komisji Europejskiej).
Przedsięwzięcie CARGOTOR jako inwestycja infrastrukturalna - w całości będzie finansowane ze środków publicznych (ze współfinansowaniem z funduszy UE). Zgodnie z założeniami środki z budżetu państwa polskiego zostaną wykorzystane jako wkład własny CARGOTOR w sfinansowanie realizacji całej inwestycji.
CZYTAJ WIĘCEJ: Park Logistyczny Małaszewicze dostał zielone światło. Powstanie największy taki park w Europie
Warto jeszcze raz przypomnieć, że każdego roku Oddział Celny Małaszewicze przekazuje do budżetu państwa wielomiliardowe kwoty pochodzące z oclenia i opodatkowania towarów transportowanych przez przejście graniczne Brześć - Terespol, wprowadzanych do obrotu na terenie RP.
Dlatego koszty, które miałby ponieść budżet państwa związane z powstaniem Parku Logistycznego Małaszewicze, szybko się zwrócą - zarówno w wyniku kilkukrotnie zwiększonej przepustowości, jak i modernizacji infrastruktury usługowej, pozwalającej w większym, niż dotychczas, stopniu zintegrować proces obsługi celnej.
Źródło: CARGOTOR
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu