OWC, firma konsultingowa branży offshore wind, zidentyfikowała istotne ryzyka geologiczne i geotechniczne, które deweloperzy powinni mieć na uwadze jak wskazano w opracowaniu przygotowanym po zbadaniu warunków geologicznych polskiego sektora Morza Bałtyckiego.
„Zidentyfikowaliśmy wiele kluczowych potencjalnych ryzyk związanych w geologią i geotechniką, takich jak głazy, złoża gazu, uskoki geologiczne, pokłady kredowe czy zmienność warunków glebowych wraz z niepewnością dotyczącą głębokości podłoża skalnego. Są to kluczowe zagrożenia, które deweloperzy powinni uwzględniać w ocenach swoich lokalizacji pod przyszłe projekty” - mówi Łukasz Sikorski, dyrektow OWC w Polsce.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane podczas webinarium zorganizowanego przez OWC w dniu 4 listopada 2020, a pełny raport zostanie opublikowany tydzień później, 11 listopada 2020.
Tego lata przedstawiciele polskiego rządu i energetyki wiatrowej podpisali list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Celem jest zainstalowanie imponujących 28 GW nowej mocy zainstalowanej do 2050 roku. Obecnie Polska nie ma żadnych morskich farm wiatrowych, ale planuje zainstalować około 4 GW morskiej energii wiatrowej do 2030 roku oraz pracuje nad planem zagospodarowania przestrzennego na morzu, który w zamierzeniach doda kolejne obszary dla lokalizowania morskiej energetyki.
Ogólnie rzecz biorąc, tereny przybrzeżne Polski pokryte są różnymi rodzajami osadów, od gliny, poprzez drobnoziarnisty piasek i gruboziarnisty piasek, po żwir i kamienie przy pokładach osadów grubości od 50 do 100 metrów.
„Chociaż Polska może odnieść znaczne korzyści z dobrze ugruntowanego lokalnego łańcucha dostaw offshore, która jest więcej niż zdolna do wytwarzania fundamentów, takich jak monopale i pale, a także konstrukcje typu jacket, geologia oczekiwana na polskich obszarach Morza Bałtyckiego wskazuje, że rodzaj fundamentów turbin, które mają być tutaj zastosowane, powinien być dokładnie oceniona” - dodaje Sikorski.
OWC jest niezależnym konsultantem oferujący usługi w ramach rozwoju projektów, usług inżynieryjnych i tevchnicznego due diligence oraz jest wiodącą firmą inżynieryjno-geotechniczną w branży morskiej energetyki wiatrowej. Jest to także zajmujący się morską energetyką wiatrową podmiot będący częścią notowanej na giełdzie w Oslo grupy AqualisBraemar ASA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów