• <
nauta_2024

Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem

21.03.2023 16:32 Źródło: Maersk
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem

Partnerzy portalu

Maersk

Jedno z największych na świecie przedsiębiorstw żeglugowych, pochodzące z Danii, przyłącza się do działań w związku z dekarbonizacją żeglugi. Firma zaprezentowała projekt najnowszego statku, zasilanego dwupaliwowo, w tym ekologicznym metanolem.

Nowatorską jednostkę morską buduje południowokoreańska stocznia Hyundai Mipo Dockyard. Poprzez zastosowanie w jednostce silnika z napędem umożliwiajacym użycie zarówno paliwa konwencjonalnego jak i biopaliwa, statek ma zapewniać ograniczoną, kontrolowaną emisję CO2 do atmosfery. Konfiguracja napędu na metanol dla statku została opracowana przez MAN Energy Solutions i Hyundai Engine and Machinery (silnik główny) oraz Himsen (silnik pomocniczy) we współpracy z Hyundai Mipo i Maersk. Co istotne, będzie stosunkowo duża, mierząca 172 metry długości, pływając dla spółki zależnej Maersk Sealand Europe na bałtyckim szlaku żeglugowym między Europą Północną a Zatoką Botnicką. Towarzystwem klasyfikacyjnym będzie American Bureau of Shipping (ABS).

Z racji na zaplanowaną, dosyć skromną trasę żeglugową, wciąż pozostaje czekać na jednostki oceaniczne zasilane dwupaliwowo, w tym biopaliwem. Niemniej odległości, pokonywane przez coraz większe transportowce wskazuje, że ten moment może nadejść w stosunkowo niedługim czasie.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.