• <
KONGSBERG_2023

Henryk Ogryczak nowym prezesem Grupy Przemysłowej Baltic

gm

03.08.2022 08:26
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Henryk Ogryczak nowym prezesem Grupy Przemysłowej Baltic

Partnerzy portalu

Henryk Ogryczak nowym prezesem Grupy Przemysłowej Baltic - GospodarkaMorska.pl

Od 1 sierpnia funkcję prezesa zarządu spółki Grupa Przemysłowa Baltic sp. z o.o. Sprawuje Henryk Ogryczak. Zastąpił on na tej pozycji Andrzeja Zienkiewicza.

Henryk Ogryczak jest absolwentem Politechniki Gdańskiej, gdzie ukończył studia magisterskie w zakresie budowy okrętów. Ponadto swoje wykształcenie i doświadczenie rozwijał w zakresie projektowania i budowy okrętowych turbin parowych i gazowych (ASEA, Szwecja), wyzwalania i podnoszenia zdolności produkcyjnych przedsiębiorstw (Ministerstwo Przemysłu). Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskiem w zakresie organizacji i zarządzania. Podjął się również pracy doktorskiej na temat optymalizacji ekonomicznej cyklu budowy statków, jednakże stan wojenny uniemożliwił mu obronę pracy. Ukończył szkolenia dotyczące inwestycji w żegludze (Investment & Mezzanine Financing in Shipping,Tufton, Londyn) oraz sekurytyzacji (Asset Backed Securitization, Fannie Mae, Waszyngton).

Henryk Ogryczak posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami, handlu i inwestycji na rynku budowy, remontu statków oraz żeglugowym, restrukturyzacji przedsiębiorstw, zarządzania wartością przedsiębiorstw, strukturyzacji finansowania oraz łączenia, zakupu firm, prywatyzacji.

Był dyrektorem, pełnomocnikiem zarządu PGZ S.A., prezesem zarządu, dyrektorem naczelnym Centromor S.A, dyrektorem w Raiffeisen Investment Bank Inwestycyjny.

W rządzie premiera Jerzego Buzka był wiceministrem gospodarki. W zakresie kompetencji leżało m.in. kreowanie polityki przemysłowej państwa. W imieniu Skarbu Państwa realizował funkcje właścicielskie skarbu państwa w ponad 50-ciu spółkach przemysłowego potencjału obronnego, realizował konwersję przemysłu obronnego w ramach specjalnie opracowanej ustawy restrukturyzacyjnej oraz ustawy offsetowej.

Przed powołaniem na stanowiska wiceministra gospodarki jako dyrektor naczelny, potem prezes zarządu, dyrektor naczelny podjął się realizacji programu naprawczego bankrutującej Stoczni im. Komuny Paryskiej, przedsiębiorstwo państwowe w Gdyni, przez niego potem przekształcone w Stocznię Gdynia S.A. Przeprowadził restrukturyzację aktywów, budowę core businessu, organizację, podniesienie wartości aktywów peryferyjnych i przygotowanie ich do sprzedaży. W odpowiedzi na potrzeby rynku zostały opracowane projekty nowych typów statków, zbudowany portfel zamówień na budowę statków znacznie przekraczający punkt równowagi (b/e). Zdrowy portfel zamówień, największa w Polsce restrukturyzacja zadłużenia (ok. 350 mln USD), wdrażane koncepcje zarządzania dały stoczni legitymację do przeprowadzenia road show we Wiedniu, Frankfurcie i Londynie, skutkiem czego stocznia pozyskała finansowanie (gwarancje zwrotu zaliczek armatorskich oraz finansowanie budowy statków) od pierwszych w Polsce bankowych euro-konsorcjów, w skład których wchodziły wyłącznie banki zachodnie. Stocznia została wyprowadzona z upadłości bez jakiejkolwiek pomocy Skarbu Państwa.

Bezpośrednio przed otrzymaniem propozycji powrotu do stoczni kierował jako prezes zarządu i współzałożyciel wielozakładowym przedsiębiorstwem KOD. Wcześniej, zaraz po studiach pracował jako specjalista budowniczy w Stoczni Remontowej Nauta, potem w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni, gdzie m.in. był specjalistą w biurze handlowym, głównym technologiem typu statków (tankowce, masowce, LPG dla armatorów USA, Skandynawii, Francji).

Jest członkiem honorowym, członkiem Rady Pracodawców Pomorza, pełnomocnikiem zarządu Pracodawców Pomorza ds. morskich, przedstawicielem Pracodawców w Zespole Trójstronnym ds. przemysłu stoczniowego oraz członkiem Loży Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.