21 kwietnia 2022 roku w Polskiej Żegludze Morskiej odbyło się pierwsze spotkanie Zebranie Delegatów oraz Rady Pracowniczej PŻM nowej kadencji. Najważniejszym punktem obrad było zatwierdzenie wyniku wyborów przez Zebranie Delegatów oraz wybór Prezydium Rady Pracowniczej.
Przewodniczącym Rady Pracowniczej PŻM został wybrany, dotychczas pełniący tę funkcję, Dariusz Doskocz. Na wiceprzewodniczących wybrano z kolei Karinę Grabijas, kpt. ż. w. Karola Piękosia oraz kpt. ż. w. Stanisława Sobola. Sekretarzem Rady pozostała Monika Supergan.
Przewodniczący Rady Pracowniczej Dariusz Doskocz powiedział, że w nowej kadencji przede wszystkim będzie się starał kłaść nacisk, wspólnie z kierownictwem firmy, na utrzymanie i tworzenie nowych miejsc pracy. Chodzi zatem o budowę nowych masowców i kontynuację programu inwestycyjnego już przyjętego, a więc m.in. realizację inwestycji w tonaż promowy.
Dariusz Doskocz podkreślił również, że w pracach samorządu i w ramach współpracy z dyrekcją, będzie dbał o to, by w miarę finansowych możliwości przedsiębiorstwa, pracownicy PŻM mieli odpowiednią motywację materialną do wykonywania swoich obowiązków i podnoszenia swoich kwalifikacji.
Dariusz Doskocz z zadowoleniem przyznał, że Rada Pracownicza nowej kadencji to ludzie bardzo kompetentni, reprezentujący różne sfery działalności przedsiębiorstwa, co gwarantuje wysoki poziom merytorycznej dyskusji podczas cyklicznych spotkań samorządu.
Polska Żegluga Morska jest przedsiębiorstwem państwowym a działalność jej samorządu wynika z Ustawy o przedsiębiorstwach państwowych z września 1981 roku. Rada Pracownicza m.in. podejmuje na wniosek dyrektora przedsiębiorstwa decyzje o najważniejszych sprawach firmy, w tym np. o nowych inwestycjach, budżecie przedsiębiorstwa itd. Do kompetencji Rady Pracowniczej należy również powoływanie i odwoływanie dyrektora naczelnego.
W PŻM Rada Pracownicza składa się z 25 osób, w tym 18 przedstawicieli załóg pływających (może to być zarówno marynarz, jak i kapitan) oraz 7 przedstawicieli kadr lądowych. Wszyscy wybierani są w wyborach przez samych pracowników. Kadencja Rady Pracowniczej trwa dwa lata, a jej przewodniczący może pełnić tę funkcję tylko dwie kadencje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów