Damen Shipyards podpisał szereg kontraktów, w związku z dostawą nowych holowników do odbiorców w Niemczech. Firma planuje rozszerzać swoje portfolio oraz zakres usług, by dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.
Jak informuje Damen w swojej informacji prasowej, w marcu stocznia podpisała trzy kontrakty z Fairplay Towage, a czwarty z Neue Schleppdampfschiffsreederei Louis Meyer. W oparciu o praktykę firmy polegającą na seryjnym budowaniu statków na zapas, prace nad holownikami rozpoczęły się jeszcze przed podpisaniem umowy. W rezultacie trzy statki, jeden RSD Tug 2513 i dwa ASD Tugs 2312, mają zostać dostarczone jeszcze w tym roku, a drugi RSD Tug 2513 trafić do nabywcy na początku 2026 roku.
– Decyzja o zamówieniu w Damen opiera się na naszej długoterminowej strategii modernizacji floty. Nowe holowniki nie tylko pomogą nam zoptymalizować nasze operacje i zwiększyć wydajność, ale także spełnią nasze zobowiązanie do stosowania zrównoważonych technologii. Ścisła współpraca z Damen pozwala nam korzystać z ich sprawdzonych projektów i innowacyjnych rozwiązań dostosowanych do naszych specyficznych wymagań. Co więcej, jesteśmy pod wrażeniem oferty serwisowej Damen i wsparcia posprzedażowego, które zapewnia, że nasze statki pozostają w doskonałym stanie i spełniają wysokie wymagania naszych klientów. Inwestując w nowe, nowoczesne holowniki, składamy mocne oświadczenie dotyczące przyszłości Fairplay Towage Group i jednocześnie okazujemy zaangażowanie wobec naszych klientów, aby służyć im na czas, bezpieczniej, czyściej i wydajniej – powiedział Philip Harmstorf, dyrektor zarządzający Fairplay Towage.
– Czujemy się zachwyceni i zaszczyceni, że otrzymaliśmy możliwość uczestniczenia w trwającym programie odnowy floty Fairplay Towage Group, co postrzegamy jako uznanie dla usług naszej firmy jako dostawcy usług leasingowych dla holowników. Jesteśmy przekonani, że Fairplay Towage Group dokonała doskonałego wyboru, zamawiając holowniki Damen, ponieważ jeszcze bardziej zwiększą one ich możliwości operacyjne i zmniejszą emisje, a także koszty operacyjne i techniczne dzięki ekonomii skali – przekazał Edvin Kohlsaat, właściciel i dyrektor zarządzający Louis Meyer Neue Schleppdampfschiffsreederei
–Jestem bardzo wdzięczny zarówno Fairplay, jak i Louis Meyer za ich nieustające zaufanie do Damen. Zamówienia te są wyraźnym znakiem, że obie organizacje, bazując na swoim bogatym doświadczeniu ze statkami Damen, czerpią korzyści z harmonizacji struktury swojej floty. Nasze firmy ściśle współpracowały ze sobą w ciągu ostatnich kilku lat i z niecierpliwością czekam na kontynuację naszych wzajemnie owocnych relacji dzięki tym najnowszym zamówieniom – zaznaczył Joschka Böddeling dyrektor sprzedaży Damen na Niemcy.
Dzięki temu zamówieniu Fairplay Towage kontynuuje program odnowy floty, w ramach którego stopniowo ma wprowadzać do działalności nowe statki, wpisujące się w ekologiczny trend efektywności zużycia paliwa i ograniczania emisji CO2. Dotyczy to zarówno jej działalności w Niemczech, jak i w Polsce. Przypomnijmy, że Fairplay Towage Polska, polski oddział grupy Fairplay Towage, otrzymał w kwietniu tego roku nowy holownik, Fairplay-97, oparty na projekcie Damen Azimuth Stern Drive 2813.
Czytaj więcej: Flota Fairplay Towage Polska się powiększa. Nowy holownik w Porcie Gdynia
Wszystkie nowe holowniki powstają w stoczniach Damen w Chinach i Wietnamie, które następnie zostaną przetransportowane do portu w Rotterdamie, gdzie przejdą końcowe próby morskie i testy, a następnie wyruszą do swoich odbiorców. Należy tu zaznaczyć, że Fairplay Towage niedawno odebrał znaczną liczbę holowników zbudowanych przez Damen, jednocześnie ma to związek z kontraktami na dostawę łącznie piętnastu nowych statków w ciągu kolejnych czterech lat. Z kolei w ciągu ostatnich pięciu lat Damen zbudował i przekazał cztery holowniki dla Louis Meyer.
Mimo że holowniki bazują na standardowych konstrukcjach znajdujących się, w portfolio Damen, zgodnie z planem zostały przygotowane do integracji modułowych rozwiązań spełniających określone wymagania klientów. Fairplay Towage i Louis Meyer wybrały szereg opcji dla swoich holowników, w tym napęd LNG, wyposażenie i systemy do gaszenia pożarów (FiFi-1) i przeznaczone do pracy na oblodzonym akwenie. Wszystkie jednostki mają posiadać zgodność z IMO Tier III dzięki systemowi redukcji NOX Damen Marine. Dodatkowo będą objęte wsparciem gwarancyjnym i opieką posprzedażową ze strony Damen Services Germany. Centrum serwisowe z siedzibą w Hamburgu obejmuje statki Damen działające zarówno w Niemczech, jak i w Polsce.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów