Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
118 mln zł wynosi wartość kontraktu Budimeksu z Orlenem na budowę lądowej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu, poinformował w czwartek Budimex. Dodał, że prace potrwają 17 miesięcy.
O strategii rozwoju portu Szczecin-Świnoujście, planach modernizacji infrastruktury oraz adaptacji do przyjmowania większych jednostek i obsługi projektów offshore wind rozmawiamy z Krzysztofem Urbasiem, prezesem ZMPSiŚ.
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję nr 77/2023, zezwalającą na budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściu w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej".
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję nr 13/R/2023 dotyczącą pozwolenia na rozbiórkę obiektów hydrotechnicznych w porcie morskim w Świnoujściu. Decyzja została wydana na podstawie przepisów prawa budowlanego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. otrzymał 85% dofinansowania kosztów całkowitych projektu pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej” z Instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Całkowity koszt projektu to 77,5 mln euro, kwota dofinasowania to 65,9 mln euro.
Cadeler, duńska firma specjalizująca się w montażu turbin dla projektów offshore wind połączy siły biznesowe z spółką usługową Eneti (dawniej Scorpio Bulkers) z siedzibą w Monako. Połączona grupa będzie obsługiwać cztery statki aktywne na wodach oraz sześć obecnie nowo budowanych jednostek, które mają zostać dostarczone do obsługi klientów w latach 2024-2026. Cadeler ma już umowę rezerwacyjną na transport i instalację około 70 turbin dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora.
Specjalizujący się w urządzeniach pokładowych Towimor to specyficzna firma – jako jedna z niewielu na polskim rynku okrętobudownictwa nie mieści się nad morzem, a w Toruniu. Ale dzięki utworzeniu spółki i fabryki w Korei Południowej jest bliżej klienta niż kiedykolwiek wcześniej. O osiągnięciach i planach firmy, a także bogatych w doświadczenia ostatnich latach, opowiada Marcin Starybrat, dyrektor handlowy w Towimorze.
Według nowego raportu opublikowanego przez amerykańska firmę konsultingową Intelatus Global Partners, w latach 2022-2035 na międzynarodowym rynku morskiej energetyki wiatrowej zostanie zainstalowanych blisko 30 tys. turbin wiatrowych (fixed-bottom). Wyzwaniem będzie zapewnienie floty statków instalacyjnych.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie