• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

The "Ever Given" [2023] – pierwsze prawne starcie

Około godz. 05:04 UTC w dniu 23 marca 2021 roku, kontenerowiec (ULCV) EVER GIVEN wszedł na mieliznę w Kanale Sueskim. Statek pozostał unieruchomiony przez sześć dni, blokując przejście kanałem w obu kierunkach.

08.09.2023, 10:41
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.

14.08.2023, 12:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.

10.03.2023, 21:51
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Brytyjczycy chcą jednego z największych w skali globu terminali napędzanych energią pływów

Perspektywa wybudowania w centrum wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii nowego głębokowodnego terminalu kontenerowego o zdolności przeładunkowej 1,5 mln TEU cieszy się zainteresowaniem przewoźników oceanicznych i świadczycieli usług bliskiego zasięgu, którzy poszukują zrównoważonych rozwiązań.

24.11.2022, 11:31
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

EBOiR pożyczy 100 mln euro na budowę trzeciego terminalu kontenerowego w DCT Gdańsk

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli pożyczki w kwocie 100 mln euro na budowę trzeciego terminalu kontenerowego w DCT Gdańsk - poinformował w środę bank. Dzięki rozbudowie o nowy terminal całkowita przepustowość portu w Gdańsku ma zwiększyć się o prawie 50 proc. do 2025 r.

13.10.2022, 06:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kontenery w zautomatyzowanych portach. PSA International i DCT poprowadzą porty na Bałtyku nowym kursem?

Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.

15.08.2022, 11:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Fit For 55 w Gdyni. Refleksje po konferencji. Nie zapomnijmy o efektywności ekonomicznej

Na konferencji PRS i Uniwersytetu Morskiego dotyczącej Fit For 55, w ostatnim panelu zwrócono uwagę na efektywność układów napędowych, a także efektywność energetyczną. Problem dotyczy praktycznie całej branży transportu morskiego, na co zwraca uwagę w najnowszym opracowaniu Joey Daly, analityk Vessel Value.

11.02.2022, 21:28
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.

06.11.2021, 10:25
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.

07.10.2021, 23:34
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.

04.10.2021, 09:10
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.