Organizatorami tegorocznej edycji Baltic Buisness Forum są Polsko - Ukraińska Izba Gospodarcza (PUIG) oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Europa-Północ-Wschód ENEIA. Współorganizatorami: Urząd Miasta Świnoujścia i Województwo Zachodniopomorskie.
Wśród prelegentów podczas konferencji pojawią się m.in.:
- prof. Paweł Kowal, Przewodniczący Rady do spraw Współpracy z Ukrainą, Przewodniczący Komisji Spraw Międzynarodowych Sejmu RP;
- Arkadiusz Marchewka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury (tbc);
- Marcin Kulasek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych;
- Mykola Kolisnik, wiceminister energii Ukrainy (online);
- Wasyl Zwarycz, Ambasador Ukrainy w RP.
16.BBF to także wyjątkowa okazja do wysłuchania trzech byłych premierów RP:
- prof. Marek Belka, Poseł do Parlamentu Europejskiego, Prezes Rady Ministrów RP (2004-2005), Prezes Narodowego Banku Polski (2010-2016) - wystąpi pierwszego dnia kongresu z wykładem pt. "20 lat po akcesji: dylematy polityki, wyzwania dla gospodarki";
- Włodzimierz Cimoszewicz, Poseł do Parlamentu Europejskiego, Prezes Rady Ministrów RP (1996-1997), Minister Spraw Zagranicznych RP (2001-2005) - weźmie udział drugiego dnia wydarzenia w debacie finansowej pt. "Jak odbudować Ukrainę- ile Rosja zapłaci, ile zainwestują zachodni donorzy";
- senator Waldemar Pawlak, Prezes Rady Ministrów RP (1992, 1993-1995), Przewodniczący Komisja Gospodarki Narodowej i Innowacyjności Senatu RP - będzie uczestniczył drugiego dnia BBF w debacie energetycznej pt. "Energia dla odbudowy Ukrainy- ile „mostów" energetycznych trzeba jeszcze zbudować?".
16. BBF w Świnoujściu to trzy dni debat wokół kluczowych wyzwań w zakresie gospodarki i bezpieczeństwa. Menedżerowie firm, przedsiębiorcy, eksperci i samorządowcy będą wspólnie rozmawiać o tym, jak wzmocnić pozycję Polski oraz polskich firm w procesie odbudowy Ukrainy.

Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych