Rząd Danii zapowiedział w poniedziałek wzmożone kontrole rosyjskiej floty cieni na kotwicowisku w pobliżu przylądka Skagen. W tym miejscu, między Morzem Północnym a Bałtykiem, statki oczekują na poprawę pogody lub uzupełniają zapasy.
Sztorm Amy dotarł nad Skandynawię. W Norwegii wichura zablokowała w sobotę ponad 100 dróg, na pewien czas sparaliżowała ruch lotniczy na południu kraju i pozbawiła prądu setki miejscowości. Poważne utrudnienia dotknęły również Danię i Szwecję.
Dziś nad lotniskiem w Kopenhadze pojawiły się trzy duże niezidentyfikowane drony, jedną podobną maszynę zaobserwowano nad lotniskiem w Oslo. Oba obiekty zostały zamknięte ze względów bezpieczeństwa. Duńskie służby podejrzewają, że bezzałogowce mogły wystartować z rosyjskich statków na Bałtyku. Zidentyfikowano trzy podejrzane jednostki.
Zwodowany pod koniec lipca tego roku statek rybacki Pathway opuścił gdańską stocznię Karstensen Shipyard Poland i holowany wyruszył do Skagen w Danii, gdzie zostanie doposażony i oficjalnie przekazany zamawiającemu.
W piątek 25 lipca w samo południe tereny dawnej Stoczni Gdańskiej przy których mieści się dzisiaj stocznia Karstensen Shipyard Poland przyciągnęły setki mieszkańców i turystów. Wszystko za sprawą otwartego dla publiczności wodowania nowoczesnego statku rybackiego o nazwie Pathway. To czwarte z ośmiu wodowań jednostek w tym roku.
Niedawno Cruise Baltic i Cruise Norway ogłosiły ponowne uruchomienie zaktualizowanego Itinerary Planner (Planera Tras Rejsów Statków Pasażerskich). Itinerary Planner to cyfrowe narzędzie zaprojektowane, aby pomóc operatorom cruisów w planowaniu tras, dostarczając informacji o dostępności portów i kluczowych danych portowych w regionie Morza Bałtyckiego i Norwegii. Na mapie turystycznej Cruise Baltic i Cruise Norway znalazł się jedynie Gdańsk. Rosną szanse Trójmiasta i Pomorza. Ale trzeba na nie zapracować.
Stillstrom, podmiot należący do A.P. Moller-Maers, dołącza do Maritime Battery Forum, aby promować rozwiązania w zakresie zasilania na wodzie, energetyki morskiej i innych technologii nisko- i zeroemisyjnych. Wśród nich jest umożliwienie podłączenia statków do czystej energii elektrycznej zarówno podczas zakotwiczenia jak i cumowania.
Na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się kolejne w tym roku wodowanie. Na wodzie znalazł się trawler rybacki Ásgrímur Halldórsson, powstający dla islandzkiego armatora.
Duńczycy chcą wcielić w życie plan budowy okrętów wsparcia marynarki wojennej. Choć nie ma jeszcze oficjalnego zielonego światła dla projektu, to w blokach startowych czeka już chętne do budowy jednostek konsorcjum Karstensens Skibsværft, Hvide Sande Shipyard i OSK Design. Ich kadłuby miałyby powstać w gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland.
Niemiecka strategia budowy pływających terminali LNG (FSRU – Floating Storage and Regasification Unit) napotyka poważne trudności. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy rozwiązano dwie kluczowe umowy, co stawia pod znakiem zapytania przyszłość tego segmentu infrastruktury gazowej. Problemy dotknęły terminale LNG w Stade i Mukran, a dalsze utrzymanie jednostek FSRU w Niemczech staje się coraz mniej pewne.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie