• <
nauta_2024

Kolejne wodowanie z pochylni w gdańskiej stoczni Karstensen z udziałem publiczności

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kolejne wodowanie z pochylni w gdańskiej stoczni Karstensen z udziałem publiczności
Fot. GospodarkaMorska.pl

Na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się kolejne w tym roku wodowanie. Na wodzie znalazł się trawler rybacki Ásgrímur Halldórsson, powstający dla islandzkiego armatora.

Wydarzenie odbyło się 16 kwietnia ok. 10.00 rano. Miało ono charakter otwarty, stąd obok stoczniowców i przedstawicieli głównego wykonawcy oraz zamawiającego, wzięła w nim udział niemała publiczność złożona z gdańszczan oraz turystów. Budowany od czerwca ub. r. statek, trzeci zwodowany przez Karstensen w tym roku, rankiem zjechał z pochylni B3 na wodę, a następnie został odholowany na nabrzeże, gdzie będą prowadzone dalsze prace doposażeniowe. Pozwoli to zrobić miejsce dla kolejnej jednostki, budowanej przez stocznię. Zwodowany Ásgrímur Halldórsson (SF-250) to trawler typu RSW (ang. Refrigerated Sea Water), którego odbiorcą będzie islandzki armator Skinney Thinganes HF, którego macierzysty port będzie znajdował się w islandzkiej miejscowości Hornafjordur.

Niedługo statek wyruszy do duńskiego Skagen, gdzie znajduje się stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S. Tam odbędą się dalsze prace związane z wyposażeniem w niezbędny sprzęt i systemy, w tym przekładnia napędu głównego jak i silnik główny oraz pomocniczy, czy też trzy stery strumieniowe i windy cumownicze. Tam spędzi kolejne pół roku, a zgodnie z planem ma zostać przekazany zamawiającemu pod koniec 2025 roku.

Budowany trawler ma 75,4 metra długości, 16,5 metra szerokości, a zanurzenie maksymalne to 5,8 metra. Tonaż wynosi 4000 GT. Załoga ma liczyć 15 osób. Na pokładzie znajduje się 11 ładowni o łącznej pojemności 2483 m3, posiadających systemy chłodzonej wody morskiej (RSW), pozwalające na przechowywanie żywych ryb pelagicznych w ramach dużych połowów. Dzięki temu wciąż świeże trafiają do zakładów zajmujących się ich przetwórnią. Pozwoli to islandzkim rybakom na łowienie ryb takich jak makrela i śledź, przeznaczonych zarówno dla branży spożywczej, jak i innych gatunków z myślą o produkcji mączki rybnej stanowiącej składnik karmy dla zwierząt.

Ásgrímur Halldórsson to trzeci statek zwodowany w tym roku na terenie Karstensen Shipyard Poland i zarazem jedenasty od momentu przeprowadzki z Gdyni, która miała miejsce w II poł. 2023 roku. Zmiana lokalizacji stoczni i przejęcie infrastruktury w Gdańsku, w tym pochylni B1 i B3 oraz słynnych zielonych żurawi Kone wpłynęło na tempo prac prowadzonych przez zakład, zwiększając tym samym wydajność realizacji kolejnych zamówień.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.