• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Armatorzy z Europy dyktują warunki na rynku kontenerów chłodniczych. Porty muszą inwestować

Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.

19.11.2025, 10:55
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Rejs z GM. Czas nowych kompetencji i szans biznesowych [OPINIE]

Obecne inwestycje w offshore wind, w stoczniach i branży stoczniowej to okazja do rozwijania wielu biznesów, także mniej widocznych na co dzień. To wniosek z dyskusji i debat trwających podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską.

01.11.2025, 09:01
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rejs z GospodarkaMorska.pl po raz piąty zintegrował branżę

Rejs z GospodarkaMorska.pl to konferencja, które na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branży morskiej w Polsce. Ekskluzywna, zamknięta konferencja odbywa się na pokładzie promu Nova Star należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Podczas jubileuszowej, 5. edycji konferencji na morzu jak zwykle nie zabrakło merytorycznych debat oraz networkingowych spotkań.

28.10.2025, 05:45
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Jak napędzać żeglugę przyszłości, czyli zamawianie nieistniejących statków [DEBATA]

"Transformacja energetyczna na statkach i w transporcie morskim" - to kolejna debata podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską. Wnioski z debaty ekspertów są co najmniej niepokojące. Dramatycznie brakuje paliw niskoemisyjnych, a jednocześnie najwięksi i najbogatsi armatorzy eskalują wyścig technologiczny, na który nie stać mniejszych operatorów.

24.10.2025, 04:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wręczyliśmy Latarnie Gospodarki Morskiej. Nagrody za innowacje

HG Solutions Sp. z o.o. odebrała nagrodę Latarnia Gospodarki Morskiej 2025 r. za nowatorskie rozwiązania technologiczne dla branży okrętowej. Druga Latarnia GM trafiła do Marine Projects. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas 5. rejsu Gospodarki Morskiej.

22.10.2025, 23:57
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trwa 5. edycja Rejsu z GospodarkaMorska.pl

Od 20 do 22 października na pokładzie promu Nova Star trwa kolejna edycja konferencji na morzu "Rejs z GospodarkaMorska.pl". To już piąty raz, gdy przedstawiciele najważniejszych firm i instytucji związanych z branżą morską spotykają się, aby dyskutować na jej temat w trakcie podróży przez morze.

21.10.2025, 23:20
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

5. edycja konferencji na morzu. Rejs z GospodarkaMorska.pl startuje już 20 października

Rejs z GospodarkaMorska.pl już na stałe wpisał się do networkingowych kalendarzy branży morskiej w Polsce. Ekskluzywna, zamknięta konferencja odbywa się na pokładzie promu Nova Star należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

15.10.2025, 23:59
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Morska dekarbonizacja i informatyzacja „Wolno naprzód” [RAPORT]

Dekarbonizacja i informatyzacja transportu morskiego i portów przebiega wolniej niż zakładano i trudno będzie osiągnąć założone cele do roku 20250 wynika z „Global Maritime Trends Barometer 2025” opracowanego na zlecenie Lloyd’s Register. W realizacji założeń zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko wyraźnie widać nielicznych liderów oraz duże grono płynących znaczniej wolniej.

01.07.2025, 11:27
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rosną floty armatorów kontenerowych i portfele chińskich stoczni. Północną Drogą Morską popłynie więcej statków

Ponad 7 150 statków może przewozić kontenery, z tego ponad 6 350 to statki przystosowane tylko do przewozu pojemników. W październiku 2024 r. flota ta, o nośności pond 369,2 mln ton, była zdolna przyjąć na pokłady prawie 31 138,5 tys. kontenerów TEU – podaje Alphaliner. Zmniejszony ruch w Kanale Panamskim i zagrożenia na Morzu Czerwonym sprawiły, że utrwalają się liniowe połączenia atlantyckie. Operatorzy logistyczni starają się zaktywizować północny szlak arktyczny wokół Rosji.

10.11.2024, 13:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

HD Hyundai Heavy Industries wchodzi w program "Orka" z ofertą na okręty podwodne i współpracę z polską branżą stoczniową

W Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się 8 października br. konferencja pod hasłem „Nowa era współpracy polsko-koreańskiej na rzecz Marynarki Wojennej RP oraz polskiego przemysłu”. Głównym organizatorem wydarzenia była Grupa HD Hyundai, która jest jednym z oferentów w programie budowy okrętów podwodnych "Orka" dla polskiej Marynarki Wojennej.

13.10.2024, 19:54
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.