W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Do Portu Gdańsk dotarł w poniedziałkowy poranek nowy holownik ASD Tug 2111 dla WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka została wybudowana przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach, na podstawie umowy zawartej we wrześniu ubiegłego roku.
Damen Shipyards dostarczył 23 października holownik ASD Tug 2111 do WUŻ Port and Maritime Services. Statek nazwany Argo jest ósmym holownikiem od holenderskiego dostawcy, który dołączył do floty firmy, która w ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój Portu Gdańsk.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
W momencie, kiedy nad duńskimi lotniskami na Półwyspie Jutlandzkim dziś w nocy latały niezidentyfikowane drony, nieopodal znajdował się rosyjski okręt wojenny.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
W stoczni Riva Trigoso odbyła się, 8 lipca, ceremonia położenia stępki pod pierwszą z dwóch fregat nowej generacji FREMM w wersji „EVOLUTION”, oznaczanej jako FREMM EVO”. Kolejny etap budowy wpisuje się w postęp prac, będących efektem podpisania umowy w lipcu 2024 roku.
W stoczni mieszczącej się w Muggiano odbyła się uroczystość przekazania pierwszego z dwóch dużych okrętów patrolowych typu Thaon di Revel, na którym odtąd oficjalnie powiewa czerwono-biała bandera Indonezji. Choć pierwotnie powstawał dla Włoch, KRI Brawijaya (320) w krótkim czasie został dostosowany do potrzeb nowego zamawiającego i teraz dołączy do dynamicznie rozwijających się sił morskich największego, wyspiarskiego państwa Azji Południowo-Wschodniej.
W Rzymie odbyło się, 25 czerwca, podpisanie umowy stanowiącej uzupełnienie dotychczasowego kontraktu na duże okręty patrolowe typu Thanon di Revel. Zgodnie z nim stocznie należące do Fincantieri zbudują dwie nowe jednostki w miejsce tych, które na mocy ubiegłorocznego porozumienia sprzedano, niemal gotowe i zwodowane, do Indonezji. Dzięki temu zostanie utrzymany ciąg zamówień w zakładzie stoczniowym, a siły morskie Włoch pozyskają tyle patrolowców, ile pierwotnie zaplanowano.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie