• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)

Hiszpański koncern jest głównym wykonawcą programu budowy okrętów wsparcia nowej generacji, które wejdą w skład Royal Fleet Auxiliary. Navantia poinformowała, że w listopadzie zakończył się Krytyczny Przegląd Projektu (Critical Design Review, CDR). To oznacza, że mogą ruszyć prace stoczniowe.

20.11.2025, 11:51
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Zamiast emerytury wyruszyła w 15-letni rejs dookoła świata

77-letnia Sharon Lane od połowy czerwca Sharon Lane mieszka na pokładzie statku wycieczkowego. Sprzadała dom w Kalifornii, aby spełnić swoje największe marzenie i wyruszyć w luksusowy rejs dookoła świata, który zajmie aż 15 lat.

08.07.2025, 14:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Navantia UK zabezpiecza kontrakt podmorski dla zakładu w Arnish

Brytyjski oddział hiszpańskiego koncernu ogłosił, że jego zakład produkcyjny w Arnish otrzymał znaczący kontrakt od McDermott Trinidad na produkcję struktur podwodnych. Ma to bardziej ugruntowywać pozycję tego miejsca jako centrum doskonałości w zakresie rozwoju infrastruktury energetycznej.

26.02.2025, 12:08
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Navantia UK finalizuje przejęcie Harland & Wolff

Navantia UK, brytyjska spółka zależna hiszpańskiej stoczni Navantia, zakończyła 27 stycznia proces przejęcia zakładu Harland & Wolff w jego czterech centrach roboczych w Irlandii Północnej (Belfast), Anglii (Appledore) i Szkocji (Methil i Arnish). Dzięki temu mają zostać utrzymane tamtejsze miejsca pracy, a firma ma zyskać możliwość lepszego działania na rynku brytyjskim.

27.01.2025, 21:55
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Słynny Harland & Wolff uratowany. Zostanie własnością Hiszpanów

Spółka stoczniowa, która zasłynęła m.in. wybudowaniem legendarnego Titanica, a która w ostatnich miesiącach po raz kolejny stanęła nad przepaścią, będzie miała nowego właściciela. Irlandzki Harland & Wolff został wykupiony przez hiszpańską Navantię.

27.12.2024, 14:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Stocznia, która zbudowała Titanica, ogłasza upadłość

Harland & Wolff, stocznia z irlandzkiego Belfastu, która zbudowała m.in. słynnego Titanica, ogłosiła bankructwo.

26.09.2024, 13:31
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Rumuńska marynarka wojenna nabyła dwa brytyjskie niszczyciele min

Okręty przeciwminowe typu Sandown, ex-HMS Blyth i HMS Pembroke, zostały sprzedane Rumunii przez Urząd Sprzedaży Sprzętu Obronnego (Defence Equipment Sales Authority, DESA). Mają one wzmocnić potencjał obronny tego kraju w zakresie zwalczania zagrożeń w postaci min morskich i innych obiektów niebezpiecznych w rejonie Morza Czarnego.

02.10.2023, 14:32
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Spółka Team Resolute zbuduje trzy okręty logistyczne dla Royal Navy

Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii oficjalnie przyznało zrzeszeniu trzech firm kontrakt na program Stałego Wsparcia Floty (Fleet Solid Support, FSS) na budowę jednostek pomocniczych. W skład grupy wchodzą brytyjskie firmy Harland & Wolff, BMT oraz filia hiszpańskiej firmy Navantia.

19.01.2023, 10:12
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

1,6 miliarda funtów na trzy nowe okręty Royal Navy

Wielka Brytania wybrała konsorcjum kierowane przez firmę Harland & Wolff do zbudowania trzech okrętów pomocniczych marynarki wojennej w ramach kontraktu o wartości 1,6 miliarda funtów. Realizacja umowy pozwoli stworzyć 1200 miejsc pracy w brytyjskich stoczniach, w tym w Belfaście, gdzie odbędzie się ostateczny montaż.

18.11.2022, 10:29
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na podróż – załadunek na statek

Z trzech zespołów odpowiedzialności czarterującego związanych z ładunkiem zapewnienie, aby ładunek odpowiadał parametrom ilościowym i jakościowym przewidzianym umową frachtową oraz aby został dostarczony do miejsca załadunku w uzgodnionym czasie leży wyłącznie po stronie czarterującego. Trzecia część szeroko pojętego procesu załadunku, czyli załadowanie danego towaru na statek, jego odpowiedniego rozmieszczenie i zabezpieczenie (zasztauowanie) są, z oczywistych względów, wspólną operacją i współdziałaniem czarterującego (frachtuj

18.05.2022, 13:11
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.