Niemiecka fregata FSG Hamburg wpłynęła w niedzielę do Kopenhagi, aby wzmocnić nadzór nad przestrzenią powietrzną Danii – powiadomiły duńskie siły zbrojne. Pomoc w zwalczaniu dronów zaoferowały również Szwecja oraz Ukraina.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
400 kg produktów, 150 km w jedną stronę, lot trwający 58 min - to parametry pierwszego transportu ładunku przez elektrycznego drona na platformę na Morzu Południowochińskim. Lot odbył się w niedzielę.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Wrak wojskowego helikoptera Black Hawk, który w zeszłym miesiącu zderzył się w powietrzu nad rzeką Potomak w Stanach Zjednoczonych z samolotem pasażerskim, został wydobyty z dna – podała Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu.
Prowadzona pod egidą Unii Europejskiej międzynarodowa operacja EUNAVFOR Aspides od lutego chroni statki znajdujące się na obszarze Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej i poruszające na trasie obejmującej m.in. Kanał Sueski. Trwające od listopada 2023 roku ataki jemeńskich bojowników Huti doprowadziły do największego od dekad kryzysu w branży morskiej.
Marynarka Wojenna Indii jest gospodarzem największych, krajowych ćwiczeń pk. "Milan 2024". Do udziału w tym ogromnym, międzynarodowym przedsięwzięciu zaproszono 58 krajów, a kontrowersje wzbudza fakt, że swój udział zatwierdziły w nim Chiny, Iran, Rosja, ale też USA. Z racji na to, że hasło przewodnie ćwiczeń to „Mosty przyjaźni przez morza” można je więc traktować dosadnie.
Wciąż niespokojnie na Morzu Czerwonym. Jemeńscy bojownicy Huti, wspierani przez Iran, otwarcie zadeklarowali wojnę siłom międzynarodowej koalicji. 9 stycznia, około godziny 21:15 czasu miejscowego, przypuścili kolejny atak z użyciem bezzałogowych pojazdów (UAV), przeciwokrętowych pocisków manewrujących oraz przeciwokrętowego pocisku balistycznego. Ich celem były zarówno okręty, jak i statki korzystające z morskiej trasy prowadzącej przez Morze Czerwone i Zatokę Adeńską.
Japoński chemikaliowiec został w sobotę trafiony 370 km od wybrzeży Indii przez „dron szturmowy wystrzelony z Iranu” – ogłosił w oświadczeniu Departament Obrony USA.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie