• <
kongsberg_mega_2020

Gigantyczny ciężarowiec podniesie wrak samochodowca Golden Ray (foto, wideo)

Strona główna Stocznie, offshore Gigantyczny ciężarowiec podniesie wrak samochodowca Golden Ray (foto, wideo)
Gigantyczny ciężarowiec podniesie wrak samochodowca Golden Ray (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
ST. Simons Sound Incident

PMK

30.10.2020

Ciężarowiec VB10000 przybył do St. Simons Sound w stanie Georgia w celu wykonania wysoce oczekiwanej operacji cięcia i podnoszenia wraku Golden Ray.

Statek przybył we wtorek i jest teraz na miejscu nad wywróconym wrakiem. Statek użyje 3-calowego łańcucha kotwicznego, aby pociąć wrak na osiem części ważących tysiące ton każda. Łańcuch będzie się przesuwał z prędkością około 8 stóp na minutę, powoli przecinając wrak od dołu do góry, a następnie przełączając się na łańcuch tnący z węglika wolframu w celu wykonania wszelkich cięć „z góry na dół”, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Gospodarka Morska
ST. Simons Sound Incident

VB10000 podniesie i umieści sekcje na barkach i suchych dokach wewnątrz bariery środowiskowej (EPB) w celu przetransportowania do zakładu recyklingu na lądzie.

VB10000 pod banderą USA ze swoimi wysokimi na 178 stóp podwójnymi suwnicami bramowymi jest przygotowywany do pracy w porcie Fernandina na Florydzie. W międzyczasie załoga statku została zamknięta w „bańce” w celu złagodzenia narażenia na COVID-19 przed operacją.

Gospodarka Morska
ST. Simons Sound Incident

Golden Ray przewoził około 4200 pojazdów, kiedy stracił stabilność i osiadł na mieliźnie ponad rok temu we wrześniu 2019 r. Wszystkie pojazdy pozostają w ładowniach statku.

Jedna z największych akcji ratunkowych w historii Stanów Zjednoczonych, napotkała jak dotąd kilka przeszkód, w tym pandemię COVID-19, która wymusiła zawieszenie prac na miejscu w lipcu po tym, jak kilku pracowników uzyskało pozytywny wynik testu na obecność wirusa. Niedawno problem z systemem cumowniczym VB10000 dodatkowo opóźnił operację o kilka tygodni.

Operacja cięcia i podnoszenia ma zająć osiem tygodni.

Gospodarka Morska
ST. Simons Sound Incident

Należący do firmy inżynieryjnej Versabar i zbudowany w 2010 roku VB 10000 jest ciężarowcem, pierwotnie zaprojektowanym do instalacji i wycofywania z eksploatacji morskich platform naftowych oraz gazowych za pomocą jednego dźwigu. Statek jest wyposażony w podwójne suwnice bramowe o wysokości haka 178 stóp i maksymalnym udźwigu 7500 ton. W przypadku wcześniejszych prac statek został wyposażony w zestaw ogromnych 1100-tonowych specjalnie zbudowanych „szponów”, umożliwiających statkowi wydobywanie dużych zatopionych obiektów i gruzu.

Poniższe wideo pokazuje, w jaki sposób wrak Golden Ray ma zostać usunięty: 

wartsila_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 47,06 $ baryłka  -0,40% 05:54
 Cyna 19120,00 $ tona 1,57% 27 lis
 Cynk 2760,00 $ tona 0,22% 27 lis
 Aluminium 1975,00 $ tona 0,71% 27 lis
 Pallad 2401,90 $ uncja  -0,51% 05:34
 Platyna 996,90 $ uncja  -0,90% 05:50
 Srebro 23,86 $ uncja  -1,16% 05:50
 Złoto 1813,85 $ uncja  -0,29% 05:50

Dziękujemy za wysłane grafiki.