Na rynkach ropy kończy się najgorszy miesiąc od marca. Nastroje wśród inwestorów są mocno minorowe z powodu obaw, że odradzająca się pandemia koronawirusa w Stanach Zjednoczonych i Europie wpłynie na ograniczenie popytu na paliwa.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XII na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 35,86 USD, niżej o 0,80 proc.
Ropa Brent w dostawach na XII na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 37,24 USD za baryłkę, niżej o 1,09 proc.
Niektóre części Europy zaostrzają ograniczenia w swoich gospodarkach.
Niemcy i Francja - dwie największe gospodarki w Europie - podjęły decyzje o blokadach na kilka tygodni, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się pandemii koronawirusa.
Liczba infekcji Covid-19 na środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych osiągnęła zaś rekordowy poziom.
Tymczasem maleje zużycie paliw - w W.Brytanii sprzedaż paliw drogowych spadła do najniższego poziomu od lipca.
Większość europejskich linii lotniczych ograniczyła swoje regionalne zdolności przewozowe na listopad i grudzień.
"Teraz tylko chodzi o Covid-19 i jego wpływ na konsumpcję" - mówi Jeffrey Halley, starszy analityk rynku w Oanda Asia Pacific.
"Gdy pandemia wkracza w drugą falę w Europie już zdajemy sobie sprawę, że ożywienie gospodarcze nie będzie takie, jak oceniał rynek. Na pewno nastąpi uderzenie w konsumpcję" - ocenia.
Ropa w USA na NYMEX staniała na zakończenie poprzedniej sesji o 3,3 proc.
Od początku października surowiec stracił na NYMEX niemal 12 proc. i jest wyceniany blisko najniższego poziomu od końca maja. To najmocniejsza miesięczna zniżka cen od marca.
Brent na ICE staniała w czwartek o 3,8 proc., a od początku października straciła 10 proc.(PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych