• <

Wallenius Wilhelmsen przeprowadza pierwsze bunkrowanie biopaliw w Japonii

rk

18.02.2025 12:02 Źródło: Wallenius Wilhelmsen
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wallenius Wilhelmsen przeprowadza pierwsze bunkrowanie biopaliw w Japonii
Fot. Wallenius Wilhelmsen

W porcie Jokohama Wallenius Wilhelmsen pomyślnie zakończył pierwszą w Japonii próbę bunkrowania na statku M/V Tamesis 400 ton biopaliwa. Ma to stanowić znaczący krok w globalnych wysiłkach firmy na rzecz dekarbonizacji i dowód wysiłków firmy na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko i promowania zrównoważonego rozwoju w żegludze.

Instalacja napędów na nisko- i zeroemisyjne paliwa jest istotnym przedsięwzięciem wielu armatorów i podmiotów zajmujących się usługami w zakresie transportu morskiego. Wyzwaniem pozostaje zapewnienie tańszego i szerszego dostępu do ekologicznych paliw, ale też możliwości bunkrowania zasilanych nimi statków w portach na całym świecie. Z tego powodu Wallenius Wilhelmsen od 2023 roku ma wdrażać swoje rozwiązania w tym zakresie w portach na całym świecie. Podobne operacje są przeprowadzane w Belgii, Korei Południowej i Singapurze. Przypomnijmy, że z tej usługi korzysta również duński Maersk, wdrażający do swojej floty statki kontenerowe napędzane metanolem.

Czytaj więcej: Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

– Osiągnięcie tych celów wymaga znacznej zmiany źródeł energii z paliw konwencjonalnych na nisko- i zeroemisyjne alternatywy. Rozszerzenie lokalizacji dostaw i zapewnienie wystarczającej ilości biopaliw pozostaje priorytetem i cieszymy się, że przeprowadziliśmy naszą pierwszą próbę bunkrowania mieszanki biopaliw B24 VLSFO w Jokohamie. Podczas gdy nasi klienci Reduced Carbon Service w pełni popierają naszą koncepcję bilansu masy, zapewnienie wystarczającego zużycia biopaliw w całej naszej flocie i na szlakach handlowych jest kluczem do osiągnięcia naszych długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju – powiedział Yasuyuki Sakurai, starszy menedżer w grupie zadaniowej Orcelle Accelerator w Wallenius Wilhelmsen.

– W oczekiwaniu na rosnące zapotrzebowanie na biopaliwo w sektorze morskim, rozpoczęliśmy magazynowanie biopaliwa w naszym terminalu naftowym w Onahama (prefektura Fukushima) i dostarczanie B24 w Zatoce Tokijskiej przy użyciu naszych barek. Głęboko podziwiamy przywództwo Wallenius Wilhelmsen w dekarbonizacji branży żeglugowej i pozostajemy zaangażowani w odgrywanie naszej roli w tworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości. Będziemy nadal dążyć do zaspokojenia potrzeb branży poprzez stabilne dostawy biopaliw i przyczyniać się do realizacji społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla – zaznaczył Mitsuo Ueda, dyrektor generalny Mitsubishi Corporation Energy

Oczekując rozszerzania lokalizacji dostaw biopaliw dla globalnej wydajności i możliwości bunkrowania statków wyposażonych w nisko- i zeroemisyjne napędy, szwedzko-norweska firma wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie redukcji emisji CO2, aby osiągnąć ją na poziomie zerowym netto do 2040 roku. Obejmuje to bezwzględną redukcję CO2 o 40% do 2030 roku w porównaniu z poziomem bazowym z 2022 roku, zgodnie z inicjatywą Science Based Targets. Oznacza to również współpracę z szeregiem podmiotów celem poszukiwania i wdrażania „czystszych” rozwiązań dla żeglugi. W związku z tym zespół ds. pozyskiwania energii Wallenius Wilhelmsen i grupa zadaniowa Orcelle Accelerator przez dwa lata pracowały razem nad rozwijaniem możliwości bunkrowania biopaliw w Japonii.

Firma pozostaje stale zaangażowana w rozszerzanie opcji zrównoważonego paliwa i przyspieszanie przejścia na czystsze rozwiązania żeglugowe. Dotyczy to także innych przedsięwzięć, jak inwestowanie w statki z nowym napędem, utrzymując dotychczasową flotę składającą się z 125-135 jednostek. Dotyczy to choćby projektu budowy rorowca o pojemności 7 000 CEU, który ma być jeszcze bardziej ambitnym przedsięwzięciem niż używane obecnie statki klasy Shaper. Planowane statki mają jako główną formę napędu wykorzystywać siłę wiatru. Oprócz tego Wallenius Wilhelmsen podpisał także umowę z amerykańskim potentatem energetycznym ExxonMobil na dostarczanie biopaliw. W ramach kontraktu przedsiębiorstwo miało rozpocząć dostarczanie zrównoważone biopaliwa już od II poł. 2024 roku.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.