Prawie 50-tonowa śruba okrętowa przywita wystawców i odwiedzających hamburskie Targi SMM. Symbolizuje ona motyw przewodni tegorocznej edycji, czyli "zieloną żeglugę". Impreza rusza 6 września. Po jej zakończeniu śruba zostanie zainstalowana na kontenerowcu MSC Lorena.
Targi SMM są największą i najważniejszą imprezą światowego przemysłu okrętowego. Co dwa lata gromadzą światowych liderów budowy i remontu statków, produkcji najnowocześniejszego wyposażenia okrętowego, technologii i inżynierii morskiej oraz decydentów szeroko rozumianej gospodarki morskiej. W czasie każdej edycji targów kilkadziesiąt wiodących firm ogłasza wprowadzenie do swojej oferty nowych, innowacyjnych produktów i prezentuje najnowsze rozwiązania technologiczne. Impreza ta to jednak nie tylko zapoznawanie się z prezentowanymi produktami i usługami, ale również miejsce nawiązywania stałej międzynarodowej współpracy.
Organizatorzy oczekują ponad 2 000 wystawców z 67 krajów. O skali hamburskiego przedsięwzięcia świadczy także bardzo duża liczba imprez towarzyszących - kongresów, konferencji, seminariów, sympozjów, workshopów, warsztatów, których głównymi tematami będą digitalizacja, ochrona klimatu, innowacyjne technologie, bezpieczeństwo dróg morskich i portów oraz automatyzacja i monitoring.
W tym roku wystawa zostanie powiększona o nową halę, o powierzchni 3500 tys. m kw., tematycznie związaną z LNG, gdzie będą pokazywane zielone technlogie, m.in. nowatorskie rozwiazania dual-fuel, ogniwa paliwowe, rozwiązania w zakresie infrastruktury składowania i bunkrowania LNG w portach. Ekologię symbolizuje zainstalowana przed głównym wejściem śruba napędowa, która wraz z kołpakiem piasty zaopatrzonym w małe płetwy, powędruje na kontenerowiec. W ten sposób statek zmniejszy emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Przy zużyciu 100 ton ciężkiego paliwa okrętowego dziennie, nowy pędnik zmniejszy emisję CO2 o jedną tonę na godzinę żeglugi, co jest odpowiednikiem wydzielnia szkodliwych substancji ze spalin samochodu, który przejechał 6500 kilometrów.
Targi prezentują najnowsze trendy w branży i koncentrują się na najnowszych, innowacyjnych rozwiązaniach. Szeroka gama produktów (m.in. technika stoczniowa i morska, budowa i wyposażenie statków, systemy przeładunku, usługi morskie) przyciąga do Hamburga dziesiatki tysięcy zwiedzających.
Polskie firmy na targach SMM 206
Activ Sp. z o.o., Pszczółki/B5 - 207
AHB Service, Gdańsk/A4 - 404
Alphatron Marine Poland Sp. z o.o., Szczecin / JRC/B6 - 300
Aluship Technology Sp. z o.o., Gdańsk/B2_EG - 316
ATB Tamel SA, Tarnów /B6 - 136
ASE (Automatic Systems Engineering), Gdańsk/B2_EG - 400
Baltec Marine - a Trident Maritime Systems Co., Kowale/B7 - 312.9
Baltic Press Limited - Baltic Transport Journal, Gdynia/O_EG - all entrances
Baltic Spares Service - Zgoda Sp. z o.o., Gdańsk/A3 - 307
Banco Sp. z o.o., Łęgowo/B5 - 302
Belse Sp. z o.o. / Belzona, Bielsko Biała/B5 - 123
Bohamet SA, Białe Błota/B5 - 222, B5_FG - 11
Crist SA, Gdynia/B2_EG - 306
Drewil Sp. z o.o., Pomieczyno/B5_OA - 3
DOE Sp. z o.o., Gdynia/A1 - 200
Enamor Ltd, Gdynia/B6 - 426
Famor SA, Bydgoszcz/B6 - 108
Fast SA, Gdynia/B5 - 219
Forum Okrętowe - Association of Polish Maritime Industries, Gdańsk/B2_EG - 400
Guenther, Długołęka/B6 - 432
H. Cegielski-Poznan SA, Poznań/A4 - 220
Mardtec Sp. z o.o., Fabianki/B5 - 511
Marine Equipment Factory Meblomor SA, Czarnków/B8 - 225
Marine Technical Services Ltd, Szczecin-Mierzy/A3 - 109
MSR Gryfia SA, Szczecin/B2_EG - 400.1
MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, Warszawa/B2_EG - 400.1
Navikon SRY Ltd., Świnoujscie/B2_EG - 114
PBUCh SA, Gdynia/B2_EG - 400
Phoenix Poland Sp. z o.o. Sp. k., Szczecin/B2_EG - 326
Polski Rejestr Statków SA, Gdańsk/B2_EG - 217
Promap Ltd, Bydgoszcz/B8 - 225
Promare Sp. z o.o. - Namiaryna Morze i Handel, Gdynia/FO_EG - all entrances
Protea Sp. z o.o., Gdańsk/B6 - 108
Remontowa LNG Systems Sp. z o.o., Rumia/B4_EG - 209.1
Remontowa Hydraulic Systems Sp. z o.o., Gdańsk/B4_EG - 209.1
Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o., Gdańsk/B4_EG - 209.1
Remontowa Shipbuilding SA, Gdańsk/B4_EG - 209.1
Remontowa Shiprepair Yard SA, Gdańsk/B4_EG - 209.1
SeaTech Engineering Ltd., Gdańsk/B8 - 212
Stocznia Remontowa NautaSA / MARS, Gdynia/B2_EG - 400.1
Szczecin Municipal Government, Szczecin/B7 - 101
Temat Sp. z o.o., Gdańsk/FO_EG
Towimor SA, Toruń/A1 - 505
U-Boot, Kołobrzeg/A4 - 418
Vistal Gdynia SA, Gdynia/B7 - 201
WSK International Sp. z o.o., Skawina/A2 - 119
Zachodniopomorski Klaster Morski, Szczecin/B2_EG - 326
ZinkPower Szczecin Sp. z o.o., Szczecin/B2_EG - 400
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów