pc
Icarus III pod specjalnym nadzorem. Zbiornikowiec w Gdańskiej Stoczni Remontowa przeszedł okresowy przegląd z użyciem dronów. Statek wrócił już do służby na Bałtyku.
Zbiornikowiec trafił do Gdańskiej Stoczni Remontowa 25 kwietnia. Przeszedł tam remont dokowo-konserwacyjny. Na statku wymieniono fragment poszycia o powierzchni 12 m kw. i usztywnienia w zbiorniku balastowym nr 4 na lewej burcie. Następnie oczyszczono i trzykrotnie pomalowano jego kadłub. W maszynowni m. in. oczyszczono 2 kotły i dokonano przeglądu jednego układu silnika głównego. Pomierzono też ster i wymieniono uszczelnienie śruby napędowej.
Po zejściu z doku Icarus III zacumowano przy nabrzeżu Ostrawica I, gdzie dokończono roboty remontowe. Przy okresowym przeglądzie niezbędne okazały się drony. Inspekcje z ich użyciem na klasyfikowanych prze siebie statkach wykonuje Polski Rejestr Statków. Dzięki tym urządzeniom dokładnie można sprawdzić zamknięte przestrzenie, m.in. ładownie statków, zbiorniki paliwowe i balastowe. Tak też było w przypadku Icarusa III, na którym z użyciem specjalistycznego drona przystosowanego do prac w przestrzeniach zamkniętych, produkcji firmy Droneinspections.pl, i we współpracy z firmą pomiarową Stefship oraz armatorem statku, zostały sprawdzone zbiorniki cargo.
Drony w czasie rzeczywistym przekazują obrazy trudno dostępnych elementów, co umożliwia bardzo dokładną ocenę stanu badanego obiektu.
Ikarus III (wczesniej Mar Nuria) należy do LOTOSU-u Petrobaltic. Ma 182,1 m długości, 24,3 m szerokości oraz 11,3 m zanurzenia.
Zarejestrowany na Cyprze statek został zbudowany w 1997 r. Głównym przeznaczeniem tankowca jest odbiór, magazynowanie, transport oraz wyładunek ropy z platformy na złożu B3.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza