PMK
Oceania w zeszłym tygodniu opuściła Gdańską Stocznię Remontowa. Jednostka od 19 marca przechodziła remont dokowo - konserwacyjny.
W czasie pobytu w Remontowej Oceania przeszła m.in.: konserwację kadłuba i wmianę zaworów denno – burtowych. Polska ekipa wykonała także remont pompy pożarowej oraz wiele innych prac konserwacyjnych.
Oceania to trójmasztowy żaglowiec należący do Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, który jest obecnie największym polskim instytutem badającym problemy fizyki, chemii, biologii i ekologii morza. Długość jednostki to 48,9 metra, szerokość 9 metrów, a zanurzenie wynosi 3,8 metra.
Jednostka charakteryzuje się dużą dzielnością morską. Jej wyposażenie pozwala na żeglugę w prawie każdych warunkach. Zasięg statku jest nieograniczony a autonomia wynosi 30 dni. Każdego roku Oceania spędza 230-250 dni na morzu wykonując min. ekspedycję badawczą na morza północne i Spitsbergen (czerwiec-sierpień) oraz kilkanaście rejsów bałtyckich. W 1990 r. brała udział w Tall Ships Races.
Jednostka posiada aparaturę umożliwiającą badania hydrograficzne, optyczne, akustyczne, aerozolu, chemiczne i biologiczne. W czasie wypraw realizuje się prawie wszystkie tematy i około 13 programów badawczych z zakresu oceanologii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej