jk
Jedenaście firm jest zainteresowanych poszukiwaniem i eksploracją złóż położonych pod dnem Morza Barentsa – podał Norweski Dyrektoriat Naftowy. Na liście przedsiębiorstw, które złożyły odpowiednie wnioski nie ma polskich podmiotów.
"Dla porównania w 23 kolejce zgłosiło się aż 26 firm. Dodatkowo licencjobiorcy pracujący na polu Johan Castberg na Morzu Barentsa, przedłożyli dziś władzom Norwegii plan rozwoju i działania. Oczekuje się, że wartość inwestycji wyniesie ponad 50 mld NOK (ponad 6 miliardów USD). Proponowana koncepcja wzrostu wydobycia zawiera informacje o stworzeniu pływającej jednostki produkcyjnej, magazynującej i wyładowującej, wraz ze związanym z nią obiektem podmorskim, służącym do robienia odwiertów. Ropa będzie tłoczona bezpośrednio z instalacji wydobywczej na statki transportowe, które będą ją dostarczać do odbiorców” – czytamy na stronie biznesalert.pl.
Do tej pory na Morzu Barentsa, główny koncern wydobywczy w tym rejonie - Statoil - poszukiwał ropy na polu Korpsfjell. Niestety bez skutku. Jak poinformował Saetre, w przyszłym roku wykonane zostaną kolejne odwierty, a poszukiwania złóż określił jako „ekscytujące”. W najbliższych miesiącach zapaść ma także decyzja o rozpoczęciu inwestycji na znajdującym się na Morzu Barentsa polu Johan Castberg. Statoil musi jednak uregulować kwestie prawne związane z wyłączeniami wynikającymi z kwestii bezpieczeństwa. Na tym obszarze obecnie działa jedynie eksploatowane przez ENI pole naftowe Goliat.
Lista firm zainteresowanych eksploatacją złóż
A / S Norske Shell
AkerBP ASA
Centrica Resources (Norge) AS
DEA Norge AS
Idemitsu Petroleum Norge AS
KUFPEC Norway AS
Lundin Norway AS
OMV (Norway) CO
RN Nordic Oil AS
Statoil Petroleum AS
Wintershall Norge AS
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej