• <
nauta_2024

Władze zareagowały na śmiertelne wypadki w stoczni Gadani

PMK

03.02.2017 14:19 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Władze zareagowały na śmiertelne wypadki w stoczni Gadani

Partnerzy portalu

Władze zareagowały na śmiertelne wypadki w stoczni Gadani - GospodarkaMorska.pl

Pakistański rząd nałożył zakaz załomowania tankowców w Gadani - jednej z największych stoczni złomujących w Południowej Azji. Powodem jest seria śmiertelnych wypadków, w trakcie roziórki tych jednostek.

Zakaz został nałożony w czwartek podczas spotkania przedstawicieli rządu z udziałowcami stoczni. Zakaz zostanie zniesiony dopiero w momencie, gdy w zakładzie pojawią się mechanizmy bhp, dające bezpieczeństwo pracownikom stoczni.

Przypomnijmy, że tylko w styczniu tego roku pięć osób zginęło w czasie pożaru w Gadani. Natomiast w listopadzie zeszłego roku w wyniku eksplozji zginęło tam 26 pracowników.

Do wybuchu styczniowego pożaru doszło w poniedziałek w czasie rozbiórki tankowca LPG Chaumadra. To nie pierwszy wypadek przy tej jednostce - w grudniu zeszłego roku też doszło tam do pożaru, na szczeście bez ofiar śmiertelnych. Jak się okazało pakistański rząd pośpieszył się z ponownym otwarciem stoczni, która została zamknięta po listopadowej katastrofie.

- Zamykanie na chwilę zakładów po poważnym wypadku to standard w tamtym regionie. Najgorszy jest fakt, że nie doszło tam do żadnej znaczącej poprawy warunków bezpieczeństwa. Dochodzi więc niestety do kolejnych wypadków - powiedział przedstawiciel NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej z nieprawidłowościami w stoczniach złomujących.

NGO od dawna walczy z procederem rozbiórki statków na plażach, co jest niebezpieczne dla pracowników i szkodlie dla środowiska. Ta organizacja chce, by Unia wprowadziła ustawę o złomowaniu statków w myśl zasady "zanieczyszczający płaci". Oznacza to, że armatorzy musieliby płacić za wszystkie szkody, które spowoduje nieprawidłowe złomowanie przez nich swoich jednostek.

- Członkowie sektora żeglugowe od 15 lat starają się zablokować wszelkie regulacje, które nałożyłyby na nich odpowiedzialność za niebezpieczne praktyki złomowania statków. Teraz jest czas, by z tym skończyć – twierdzi Patrizia Heidegger, dyrektor NGO Shipbreaking Platform.

Zjawisko niebezpiecznego rozbierania statków to duży problem, który można zaobserwować w Południowej Azji. Aż 469 statków było zezłomowanych w tym regionie w zeszłym roku. Sposób w jaki to się dzieje nie ma wiele wspólnego z cywilizacją XXI wieku i ochroną środowiska.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.