pc
74 km kabli, specjalne systemy i nowoczesny sprzęt. W stoczni Nauta w Gdańsku trwa wyposażanie statku Skagerak. Ta nowoczesna naukowo-badawcza jednostka dla uniwersytetu w Göteborgu ma być gotowa wiosną przyszłego roku.
Obecnie prace trwają w pomieszczeniach, w których będą znajdowały się nowoczesne laboratoria, w maszynowni oraz w sterówce. Tam zamontowane zostaną pulpity sterujące i nawigacyjne. W sumie na statku ułożone będą 74 km kabli. Dodatkowo zostanie wyposażony w urządzenia nawigacyjne, anteny oraz maszt radarowy. Specjalny system natomiast zapewni mu zmniejszone o 40 % zużycie paliwa.
Skagerak ma 44,5 m długości, 11 m szerokości i waży ok. 800 t. Na pokładzie będzie pracowała pięcioosobowa załoga wraz z 20 naukowcami i studentami.
Statek będzie służył do badania globalnych zmian klimatycznych, jakie zachodzą w Skandynawii w wyniku zmiany kwasowości wody morskiej oraz kierunku prądów morskich.
Wodowanie statku odbyło się w połowie tego miesiąca. Zostało podzielone na dwa etapy. Najpierw jednostka przy nabrzeżu Zakładu Nowych Budów stoczni Nauta w Gdańsku została nasunięta na specjalny ponton. Następnie holownik odholował ją do Stoczni Remontowej w Gdańsku. Tam naukowo-badawczy statek został zadokowany. Podczas kolejnej części operacji Skagerak zwodowano i wydokowano, po czym popłynął z powrotem do Zakładu Nowych Budów stoczni Nauta.
Kontrakt na budowę tej nowoczesnej naukowo-badawczej jednostki stocznia Nauta podpisała pod koniec 2013 roku. Skagerak został zaprojektowany przez biuro projektowe NED Project. Jego wartość to ok. 60 mln zł.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej