PMK
W stoczni Crist trwa budowa dwóch częściowo wyposażonych statków zamówionych przez stocznie z Norwegii. Chodzi o nowoczesny prom i jednostkę do obsługi farm wiatrowych.
Nowy statek konstrukcyjny offshore i do obsługi morskich farm wiatrowych został zamówiony przez norweską stocznię Ulstein a jego ostatecznym odbiorcą będzie holenderska Acta Marine. Stępkę pod jednostkę w stoczni Crist położono 22 lutego bieżącego roku.
To już trzeci budowany przez gdyńską stocznię statek z rufą X-Stern i dziobem X-Bow. Jednostka będzie cechować się długością 93,4 metra, szerokością 18 metrów, zanurzeniem na 6 metrów oraz nośnością 3200 ton.
Ulstein zamówiła także w stoczni Crist budowę znacznej części wyjątkowej jednostki – największego elektrycznego promu hybrydowego na świecie dla norweskiego armatora Color Line. Jego budowa ma zakończyć się w 2019 roku.
Nieoficjalna nazwa nowego promu to Color Hybrid. Będzie on miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie obsługiwał regularne połączenie pomiędzy Sandefjord a Strömstad. Color Hybrid zastąpi na nim wysłużoną jednostkę Bohus, która jest o połowę mniejsza (może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).
Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek