PMK
SHIPBUILDING DAY 2017 to 3 edycja specjalistycznego seminarium przeznaczonego dla osób związanych z projektowaniem i budową statków, jachtów, czy konstrukcji pełnomorskich. To wydarzenie odbędzie się 5 kwietnia w Hotelu Marriott w Gdyni.
Na seminarium będzie możliwość przetestowania najnowszych rozwiązań CAD/CAM/CAE, które usprawnia procesy projektowe i produkcyjne. Będzie można poznać także interesujące technologie: skanowanie 3D, Virtual Reality, druk 3D.
Seminarium będzie także możliwością do konsultacji technicznych ze specjalistami Autodesk, usłyszenia prelekcji ekspertów z polskich stoczni i biur projektowych oraz wymiany doświadczenia w gronie polskich projektantów statków i inżynierów pracujących w okrętowych biurach projektowych.
Ramowa agenda spotkania
09:00 – 09:30 – Wprowadzenie: Nowe trendy w projektowaniu, produkcji i zarządzaniu produkcją – PROCAD/Autodesk
09:30 – 10:15 – Projektowanie i budowa statków z wykorzystaniem oprogramowania ShipConstructor i platformy SSI Enterprise (prezentacja w języku angielskim) – Nick Danese, NDAR
10:15 – 10:45 – Przerwa kawowa
10:45 – 11:15 – Case study Aluship Technology – Projektowanie i budowa modułu mieszkaniowego na platformę Gina Krog i inne przykłady – Wojciech Jenczyk, Aluship Technology
11:15 – 11:45 – Projektowanie nadbudów i pokładów z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań Autodesk (Inventor, Fusion 360) – Przemysław Sokolowski, Autodesk i Piotr Burzyński, PROCAD
11:45 – 12:15 – Jak projektować systemy rurowe w przemyśle okrętowym z wykorzystaniem rozwiązań Autodesk P&ID, Plant. Schemat technologiczny, model , dokumentacja izometryczna. – Daniel Sierocki i Radosław Wiśniewski, PROCAD
12:15 – 12:45 – Wykorzystanie danych pozyskanych w procesie skanowania 3D przy remoncie i konserwacji statków i konstrukcji pełnomorskich – Tomasz Janas, FARO oraz Daniel Sierocki i Radosław Wiśniewski, PROCAD
12:45 – 13:30 – Lunch
13:30 – 14:00 – Case study MacGregor – szczegółowy temat wkrótce
14:00 – 14:30 – Case study VeraNavis: Duży prom LNG – Proces projektowania i budowy oraz zarządzanie budową w stoczni z wykorzystaniem modelu stworzonego w oprogramowaniu Shipconstructor – (prezentacja w języku angielskim) – Pedro Antunes, VeraNavis (Portugalia)
14:30 – 15:15 – Zarządzanie budową statków z wykorzystaniem mechanizmów automatyzacji i możliwości integracyjnych oprogramowania ShipConstructor oraz platformy SSI Enterprise (prezentacja w języku angielskim) – Nick Danese, NDAR
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek