pc
Trwa budowa kolejnej innowacyjnej jednostki stoczni Crist. Tym razem to ELEKTRA – prom z hybrydowym napędem. Jego baterie będą ładowały się w zaledwie 7 minut. To druga taka jednostka w Europie.
ELEKTRA będzie miała 97 m długości oraz 15 m szerokości. Na jej pokładzie zmieści się 372 pasażerów i 90 samochodów. Do obsługi nowoczesnego promu wystarczy zaledwie 3-osobowa załoga.
Nowością jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. Jednostka zostanie wyposażona w 3 silniki główne diesla, 2 pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Będą one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa, o żywotności m.in. 10 lat, ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu. Baterie promu będą ładowane podczas wyładunku i załadunku. Wystarczy na to zaledwie 7 minut. Docelowo jednostka będzie zasilana energią z baterii, a jeśli zajdzie taka potrzeba – silnikiem diesla.
Ekologiczny prom tupu „double-ended” powstaje dla fińskiego armatora Finferries. Będzie obsługiwał przeprawę promową między Parainen a Nauvo w Finlandi.
Umowa na budowę promu ELEKTRA została podpisana przez stocznię CRIST 29 października 2015 roku. Termin realizacji projektu to 18 miesięcy, czyli będzie gotowa już w kwietniu tego roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza