PMK
Norweska stocznia Ulstein dostosowała swoją konstrukcję odwróconego kadłuba specjalnie dla statków ropax.
Projekt kadłuba znany jak X-Bow znalazł już zastosowanie na wielu jednostkach w różnych segmentach rynku. Statki wyposażone w X-Bow mają zminimalizowane ryzyko wstrząsów, łatwiej im utrzymać pożądaną pozycję podczas falowania a także emitują mniej hałasu na pokładzie, co przyczynia się do polepszenia warunków pracy i zoptymalizowania kosztów operacyjnych.
Firma dodała możliwość użycia tego projektu dla jednostek ropax, ponieważ pływają one często w trudnych warunkach. A właśnie ułatwienie żeglugi na trudnych wodach było powodem stworzenia X-Bow.
Stabilność żeglugi statków ropax jest ważna dla bezpieczeństwa ładunku. Dlatego te jednostki często muszą spowalniać swój rejs, co z kolei stanowi wyzwanie przy ustalaniu harmonogramu statku. Ulstein zapewnia, że statki X-Bow ropax nie będą musiały zwalniać nawet w dość trudnych warunkach pogodowych. Według firmy ten fakt został udowodniony przez jednostki offshore, wśród których aż 90 korzysta z projektu X-Bow.
- RoPax to stale rozwijający się segment żeglugi, a w nadchodzących latach wielu armatorów będzie odnawiać flotę. Od pewnego czasu pracujemy nadprojektami dedykowanymi dla tych jednostek. Nowe statki powinny być wyposażone w kadłub X-Bow, który jest naturalnym wyborem, gdy jednostka musi pływać w trudnych warunkach klimatycznych - powiedział Tore Ulstein, dyrektor działu projektowania w Ulstein.
Według firmy Chiny są jednym z potencjalnych krajów, gdzie można budować takie jednostki.
- Ponad połowa z projektów Ulstein, które zostały zbudowane poza Norwegią, powstała w Chinach. Mamy dobre relacje z naszymi chińskimi stoczniami partnerskimi i prowadzimy obecnie rozmowy z kilkoma z nich na temat budowy statków ropax - podsumował Ulstein.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek