• <
nauta_2024

Szczecińska stocznia zbuduje kadłub statku rybackiego dla islandzkiego armatora

pc

13.12.2016 18:20 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Szczecińska stocznia zbuduje kadłub statku rybackiego dla islandzkiego armatora

Partnerzy portalu

Szczecińska stocznia zbuduje kadłub statku rybackiego dla islandzkiego armatora - GospodarkaMorska.pl

Kolejny polski projekt doceniony zagranicą. Tym razem szczecińska stocznia Kedat zbuduje częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego dla islandzkiego armatora Hafborg. Jednostka ma zostać przekazana do końca przyszłego roku.

Statek będzie miał 25,95 m długości, 8 m szerokości oraz 4 m zanurzenia. Zostanie na nim zainstalowanych 135 zasobni, w których zmieści się łącznie 50 t ryby z lodem. Łączna moc napędu głównego jednostki to 837 kW (1 138 KM). Będzie na niej pracowało 8 członków załogi.

Hafborg będzie statkiem rybackim typu flyshooter-gillnetter (połączenie statku do połowu sieciami, będącymi kombinacją włoka i sieci okrężnicowej, z pławnicowcem, czyli kutrem do połowów m.in. przybrzeżnych). Pomysł na taką jednostkę powstał u armatora. To rodzinna firma z wyspy Grimsey, w której ojciec i syn eksploatują dwa statki rybackie: flyshooter i gillnetter. Nowa jednostka pozwoli na połączenie obu tych funkcji, w zależności od sezonu.

Kontrakt na budowę jednostki zdobyła duńska stocznia Hvide Sande Shipyard, Steel & Service. Wyposażenie i napęd zostaną zamontowane w Danii, a kadłub wykona właśnie szczecińska stocznia Kedat. Do Danii ma on dotrzeć do lata przyszłego roku.

Projekt statku wykonał Ráðgarður Ship Consulting. Brokerem aranżującym kontrakt była BP Shipping Ahencu.

Hafborg – dane techniczne:
nr IMO: 9819557
stoczniowy numer budowy: Hvide Sande 134
państwo bandery: Islandia
armator: Hafborg, Islandia
projektant: Ráðgarður Ship Consulting
stocznia wyposażająca/główny kontraktujący: Hvide Sande Shipyard, Steel & Service, Dania
stocznia dostarczająca częściowo wyposażony kadłub: Kedat Sp. z o.o., Szczecin
odstęp między wręgami: 0,5 m
długość całkowita: 25,95 m
długość między pionami: 23,34 m
szerokość konstrukcyjna: 8 m
zanurzenie: 4 m
tonaż pojemnościowy brutto: 150
pojemność skompensowana brutto: 842
ładowność ryby z lodem: 50 ton w 135 zasobniach
pojemność zbiorników paliwowych: 35 m³
pojemność zbiorników na wodę słodką: 14 m³
łączna moc napędu głównego: 837 kW (1138 KM)
miejsca dla załogi: 8
klasyfikacja: Lloyd's Register

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.