ew
Amerykański armator SunStone Ships potwierdził zamówienie na dwa kolejne statki ekspedycyjne z nowatorskim kształtem kadłuba X-Bow. Jest to część ramowej umowy z China Merchants Heavy Industry, która przewiduje budowę dziesięciu takich jednostek.
Kolejny statek ekspedycyjny będzie miał 104,3 m długości i 18,4 m szerokości. Pomieści 255 osób, w tym 200 pasażerów i 55 pracowników. Kadłub zostanie zbudowany zgodnie z klasą polarną PC6, z notacjami klasy Safe Return to Port oraz Virtual Anchorage. Dzięki zastosowanemu i opatentowanemu kształtowi kadłuba X-Bow, stworzonego przez norweskiego ULSTEIN - rejsy staną się łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze.
Wycieczkowiec pozwoli na rejsy do Arktyki, Antarktydy i innych odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc. Jak powiedział prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."
Wszystkie jednostki z tej serii będą przekazywane armatorowi przez stocznię chińską w pełni wyposażone. Pierwszym ekspedycyjnym wycieczkowcem, który wejdzie do użytku będzie Greg Mortimer. Zostanie dostarczony amerykańskiemu armatorowiw sierpniu 2019 roku a jego operatorem zostanie Aurora Expeditions.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO