pc
W tym roku chcemy podpisać pierwszy kontrakt na budowę statku jako Stocznia Szczecińska – powiedział Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, obecny na noworocznym spotkaniu branży morskiej w Szczecinie – poinformowało Radio Szczecin. Przypomniał, że w ubiegłym roku spółka podpisała list intencyjny na budowę sześciu małych masowców. Jednostki są obecnie projektowane.
– Ten rok widzimy dobrze i wchodzimy w niego czynem, czyli naszą aktywnością, naszymi handlowymi kontaktami, które zamierzamy przekuć w kontrakty i je w tym roku podjąć – powiedział Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, cytowany przez Radio Szczecin.
Jerzy Wójtowicz, prezes firmy spedycyjnej Hartwig, podkreślił na tym samym spotkaniu, że trzeba kontynuować budowę nowych promów dla polskich armatorów.
– Najdłuższe nasze promy mają linie ładunkowe trochę ponad dwukilometrowe. Powinny mieć, co najmniej trzy kilometry, wówczas eksploatacja takiego promu jest bardziej ekonomiczna i armator eksploatujący takie promy jest bardziej konkurencyjny – powiedział Wójtowicz, cytowany przez Radio Szczecin.
Noworoczne spotkanie branży morskiej zostało zorganizowane przez Szczeciński Oddział Krajowej Izby Gospodarki Morskiej oraz Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej