dk
Dumont d'Urville to wybudowana w stoczni CRIST, częściowo wykończona jednostka patrolowa przeznaczona dla Marine Nationale. Trafi niedługo do francuskiej stoczni, gdzie zostanie doposażona a następnie przekazana odbiorcy.
Wydokowanie miało miejsce w środę, 17 stycznia tego roku. Obecnie na jednostce wykonywane są ostatnie prace, po których zostanie ona przeholowana do Francji. Tam stocznia Piriou dokończy budowę, a następnie przekaże gotowa jednostkę Francuskiej Agencji Zamówień Wojskowych (Direction Générale de l'Armement DGA).
Dumont d'Urville należy do serii czterech patrolowców typu D'Entrecasteaux. Pozostałe trzy odpowiednio noszą:D'Entrecasteaux, Bougainville oraz Champlain. Okręty są przeznaczone do działań na wodach francuskich terytoriówh zamorskich. Mają za zadanie dozorować obszary wyłącznych stref ekonomicznych, zapewniać bezpieczeństwo żeglugi, jak też prowadzić działania logistyczne oraz wspierać operacje sił specjalnych.
Patrolowce mierzą 65 metrów długości, 14 metrów szerokości oraz posiadają wyporność 2 300 ton. Ich maksymalną prędkość szacuje się na 12-15 węzłów, natomiast autonomiczność na 30 dni. Posiadają liczącą 20 osób załogę, przy czym model działania zakłada obecność 2 załóg rotacyjnie obsługujących pojedynczą jednostkę. Poza tym, mają również pomieszczenia mogące pomieścić dodatkowych 20 pasażerów.
Jak podaje DGA okręty cechują się kilkoma przydatnymi i unikalnymi zdolnościami:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów