• <
nauta_2024

Stocznia Kleven Verft AS przebudowała największą tego rodzaju barkę półzanurzalną na świecie (foto, wideo)

ew

08.04.2020 13:49 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Kleven Verft AS przebudowała największą tego rodzaju barkę półzanurzalną na świecie (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Stocznia Kleven Verft AS przebudowała największą tego rodzaju barkę półzanurzalną na świecie (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

W ostatnich miesiącach, stocznia Kleven Verft AS dokonała gruntownej przebudowy barki Boabarge 33. Po zakończeniu prac, półzanurzalna barka została przekazana armatorowi - Boa Barges AS z Trondheim.

Jak powiedział dyrektor generalny Kleven Verft AS, Kjetil Bollestad: "Dziękujemy Boa Barges AS za to ciekawe zlecenie. Przez cały czas realizacji projektu panowała bardzo dobra i profesjonalna współpraca a wszystkie wyzwania zostały rozwiązane w doskonały sposób. Teraz życzymy Boa powodzenia przy pracach w Afryce".

Przebudowa polegała na zwiększeniu szerokości barki z 36 metrów do 60,4 metra. Ponadto zainstalowano osiem nowych wież wypornościowych, a dwie istniejące pokładówki podniesiono o około 12 metrów. Na pokładzie zamontowano również system wodowania dla wielkogabarytowych obiektów betonowych.

Rekord świata w głębokości zanurzenia

Zaraz po tym, jak Kleven Verft AS dostarczył barkę Boa Barges AS, jednostka była gotowa do zanurzenia testowego w fiordzie Lyngnesvika, znajdującym się tuż obok stoczni.

Operację przeprowadzono pod kierownictwem Boa. Jak podaje firma: "Boabarge 33 jest największą na świecie półzanurzalną barką tego typu. Została zanurzona na Lyngnesvika do łącznej głębokości 29,6 metra, w wyniku czego jej główny pokład znajdował się 21 metrów poniżej poziomu morza. Jednocześnie, tylko dwa metry nad poziomem morza widoczne były wieże jednostki.

„Jesteśmy pewni, że jest to rekord świata, w głębokości zanurzenia tego typu jednostki”, mówi kierownik projektu w Boa Barges As, Jostein Innerdal.

Zbudowana specjalnie do realizacji nowych zadań

Po przebudowie, pokład barki uległ znacznemu powiększeniu. Ma teraz powierzchnię około 5800 metrów kwadratowych, która będzie niezbędna do realizacji kolejnego zlecenia. Barka będzie pracować teraz u wybrzeży Dakaru w Afryce Zachodniej. Tam na Boabarge 33 (BB33) umieszczane będą duże elementy betonowe, które posłużą do stworzenia falochron nowego terminalu offshore.

Jak dodaje Jostein Innerdal: "Dzięki fantastycznej współpracy i połączeniu naszej wiedzy - osiągnęliśmy nasze cele zgodnie z harmonogramem i jesteśmy gotowi dostarczyć naszemu klientowi w Dakarze w Senegalu produkt o najwyższej jakości".

Barka Boabarge 33 będzie pracowała przy budowie terminala dla Tortue Ahmeyim Field Development Phase 1 czyli projektu wydobywczego gazu ziemnego spod dna morskiego wraz z instalacją skraplającą na morzu (FLNG), zlokalizowanego na granicy morskiej Mauretanii i Senegalu. Nowy terminal będzie znajdował się około 10 km od brzegu. W jego ramach powstaną obiekty do cumowania dla stale zacumowanego FLNG, oraz falochron przybrzeżny do ochrony tych obiektów.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.