Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" wyremontuje prom "Wolin". To pierwszy od wielu lat remont promu należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) zlecony Gryfii - podała w czwartek PŻM. Warty około pół miliona dolarów remont ruszy na początku sierpnia br.
PŻM podpisała umowę z "Gryfią" na remont klasowy promu "Wolin" - poinformował doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol. PŻM często remontuje swoje masowce w "Gryfii", ale prace remontowe na promach były zlecane stoczniom trójmiejskim.
To pierwszy od wielu lat remont promu, należącego do PŻM, zlecony MSR "Gryfia" i przykład dalszego zacieśniania współpracy między obiema szczecińskimi firmami - podkreślił Gogol.
Remont promu "Wolin", na co dzień pływającego w barwach spółki Unity Line należącej do PŻM, rozpocznie się na początku sierpnia br. i potrwa trzy tygodnie.
Jednostka przejdzie tzw. remont klasowy, czyli związany z odnowieniem dokumentów klasyfikacyjnych. Prace obejmą m.in. przegląd linii wału, przegląd sterów strumieniowych, konserwację ramp i malowanie kadłuba. Wartość podpisanej umowy to około pół miliona dolarów.
Prom "Wolin", a wcześniej "Sky Wind", to jednostka typu ro-pax o długości linii ładunkowej wynoszącej ponad 1700 metrów i dysponujący 370 miejscami pasażerskimi. Został zbudowany w 1986 r. w Norwegii, a w 2002 r. przeszedł gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. W 2007 r. prom kupiła PŻM na potrzeby własnej spółki promowej Unity Line.
"Wolin" pływa regularnie pomiędzy Świnoujściem i Trelleborgiem i jest najdłuższym promem na tej linii.
Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje około 2,5 tys. marynarzy.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth