Skawa i Solina – dwa masowce pływające w barwach Polskiej Żeglugi Morskiej przechodzą remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
Zakres prac na statkach obejmuje konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.
Oba Statki zostały wybudowane w 2012 r. w chińskich stoczniach. Skawa ma prawie 150 m długości i 23,5 m szerokości. Solina jest większa – jej wymiary wynoszą 190 x 23,6 m. Parametry obu jednostek zostały opracowane tak, by mogły pływać po Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
Ostatnim statkiem PŻM, remontowanym w MSR Gryfii był masowiec LUBIE, który na przełomie września i października, przeszedł remont klasowy. Łącznie w trakcie ostatnich trzech lat MSR Gryfia wykonała remonty 17 statków szczecińskiego armatora, w tym również promów pasażerskich.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje