Skawa i Solina – dwa masowce pływające w barwach Polskiej Żeglugi Morskiej przechodzą remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
Zakres prac na statkach obejmuje konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.
Oba Statki zostały wybudowane w 2012 r. w chińskich stoczniach. Skawa ma prawie 150 m długości i 23,5 m szerokości. Solina jest większa – jej wymiary wynoszą 190 x 23,6 m. Parametry obu jednostek zostały opracowane tak, by mogły pływać po Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
Ostatnim statkiem PŻM, remontowanym w MSR Gryfii był masowiec LUBIE, który na przełomie września i października, przeszedł remont klasowy. Łącznie w trakcie ostatnich trzech lat MSR Gryfia wykonała remonty 17 statków szczecińskiego armatora, w tym również promów pasażerskich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym