Marek Nowak
PERN zakupił 4,9% udziałów PKN Orlen PERN, realizując w ten sposób cele właściciela, czyli Skarbu Państwa, związane ze wzmocnieniem kontroli nad płockim koncernem i własne cele biznesowe. Kwota około 1,5 mld zł, którą spółka przeznaczyła na ten cel pochodziła częściowo z finansowania zewnętrznego.
Strategia PERN na lata 2016-2020 zakładała, że nakłady inwestycyjne miały osiągnąć wartość ok. 500 mln zł w całym okresie jej obowiązywania, jednak przedstawiciele przedsiębiorstwa podkreślają, że chodziło w tym zakresie jedynie o inwestycje rzeczowe.
Wspomniana strategia przewiduje także udział PERN w konsolidacji aktywów na rynku paliwowo-energetycznym oraz działania zwiększające wartość firmy, w co wpisuje się przeprowadzona transakcja.
Poza wzmocnieniem pozycji Skarbu Państwa w akcjonariacie PKN Orlen oraz wzrostem bezpieczeństwa energetycznego kraju celem inwestycji jest także wzmocnienie wartości PERN, szczególnie w kontekście faktu, że PKN Orlen jest spółką dywidendową. Ważnym aspektem będzie zapewne także zapewnienie ściślejszej współpracy biznesowej między spółkami.
W ostatnich wypowiedziach przedstawiciele PERN podkreślali także, że nie jest planowane dalsze dokupowanie akcji płockiego koncernu, i że osiągnęty został w tens posób pakiet docelowy.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej