PMK
Niemieckie SAL Heavy Lift zamierza zainstalować na sześciu swoich statkach nową technologię wtrysku wodoru / metanolu redukującą emisje. To pierwszy armator na świecie, który skorzysta z tego rozwiązania.
Technologia wtrysku została opracowana przez FUELSAVE GmbH. Dzięki dynamicznemu wtryskiwaniu mieszanki wodoru, tlenu, wody i metanolu do określonych części wlotu powietrza zarówno silnika głównego, jak i silników pomocniczych, system znany jako FS MARINE + doprowadzi do znacznie czystszego i dokładniejszego procesu spalania, co skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa i niższą emisją.
Według FUELSAVE generator FS MARINE + zredukował emisje CO2 o 10 proc., SOx o 15 proc., NOx o 30-80 proc. i pozostałych cząstek o 40 proc. System wchodzi teraz w kolejny etap testów, w którym to momencie zostanie na stałe zainstalowany na sześciu statkach SAL.
- Zawsze byliśmy pionierami w zakresie innowacji i dokładamy wszelkich starań, aby morski transport był bardziej wydajny i czystszy dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii – powiedział Sebastian Westphal, dyrektor ds. Technologii w SAL Heavy Lift.
Pierwszą jednostką, która zostanie wyposażona w system, będzie MV Trina. Instalacja jest planowana na pierwszy kwartał 2020 roku.
- Przez ponad dwa lata testowaliśmy prototyp na naszej jednostce MV Annette z bardzo przekonującymi wynikami. System FS MARINE + osiągnął nie tylko znaczne oszczędności paliwa, ale także redukcję emisji i zanieczyszczenia powietrza, co zostało zweryfikowane przez strony trzecie zarówno podczas prób w terenie, jak i testów laboratoryjnych - dodał Westphal.
Dodatkowymi interesariuszami projektu są EcoTune Marine, DNV GL, Carl Baguhn, MAN Energy Solutions, M.A.C. System Solutions, AVL i administracja państwa bandery w Niemczech.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej