jk
Firma Rolls-Royce dostarczy jednostki napędowe dla nowego, przyjaznego środowisku promu Color Hybrid, który powstaje dla Color Line.
Zgodnie z podpisaną umową przedsiębiorstwo będzie odpowiedzialne za dostawę czterech silników diesla. Zostaną one wyprodukowane w Bergen, a następnie dostarczone do stoczni Ulstein, która zajmuje się budową nowego promu dla norweskiego armatora.
„Norweska branża stoczniowa nareszcie stała się konkurencyjna na międzynarodowym rynku wycieczkowców oraz promów i nie kryjemy zadowolenia, że zostaliśmy włączeni w kilka z tych ekscytujących projektów” - powiedział Kjell Harloff z firmy Rolls-Royce. „W ciągu ostatniego roku nasze silniki produkowane w Bergen zostały sprzedane dla dziewięciu statków reprezentujących ten segment rynku”.
Po zakończeniu wszystkich prac prom Color Hybrid zostanie wysłany na trasę Sandefjord-Strömstad. Zastąpi on wysłużoną jednostkę Bohus, która jest aż o połowę mniejsza.
Powstający dla Color Line statek będzie największą na świecie jednostką hybrydową typu plug-in. Podczas wejścia bądź wyjścia z portu w Sandefjord będzie on korzystał wyłącznie z baterii. Prom będzie miał 160 metrów długości. Pomieści 2 tysiące pasażerów i 500 pojazdów osobowych.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth