pc
Firma DFDS ujawniła nazwę kolejnego nowego statku, który będzie pływał w jej barwach. Tulipa Seaways, zgodnie z planem, ma wejść do eksploatacji jeszcze w tym roku.
Matką chrzestną nowej jednostki, która zasili wkrótce flotę DFDS, została Tutte Østergaard. Podczas uroczystości, która odbyła się w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft, nadała ona jej nazwę Tulipa Seaways. Jest to siostrzany statek zwodowanej wcześniej w tych samych zakładach jednostki Gardenia Seaways.
Tulipa Seaways ma 210 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 4 076 metrów. Podobnie jak Gardenia Seaways, będzie obsługiwać połączenia na trasie Rotterdam-Immingham.
Po zwodowaniu statku, prowadzone będą na nim jeszcze prace. Dopiero teraz zostanie dołączona do nich część elementów, m.in. mostek kapitański.
Oba nowe statki powstały dla Siem Group, a do floty DFDS zostaną dołączone na podstawie umowy bareboat charteru. Będzie ona obowiązywała przez 5 lat, a duński armator zagwarantował sobie w niej prawo pierwokupu statków.
– Dwie nowo zbudowane jednostki stanowią pierwszy krok ambitnego planu budowy statków, który w ciągu najbliższych lat znacząco powiększy dostępną przestrzeń ładunkową w naszej siatce połączeń na Morzu Północnym – powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
Oprócz statków, które powstają w Niemczech, DFDS zamówił także – już bezpośrednio – cztery nowe statki w chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Będą one jeszcze pojemniejsze (6 700 metrów linii ładunkowej) i również będą służyć na Morzu Północnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny