oprac. MN
Stocznię Remontowa Shipbuilding w Gdańsku opuścił dwustronny prom Toll, pierwszy z dwóch nowoczesnych, dwustronnych promów pasażersko-samochodowych zbudowanych na zamówienie estońskiego armatora TS Laevad OÜ.
Drugi prom - Piret - jest w trakcie budowy, na etapie wyposażania. Promy mają być docelowo eksploatowane przez operatora i pod handlową nazwą Praamid i obsługiwać będą linie promowe z lądu stałego na estońskie wyspy Saaremaa and Hiiumaa.
Jednym z atutów tych jednostek mają być niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba, przystosowany do pracy w warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Na koszt eksploatacji ma wpłynąć także zmniejszony do minimum (dzięki zaawansowanej automatyce) stan załogi.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek