oprac. MN
Stocznię Remontowa Shipbuilding w Gdańsku opuścił dwustronny prom Toll, pierwszy z dwóch nowoczesnych, dwustronnych promów pasażersko-samochodowych zbudowanych na zamówienie estońskiego armatora TS Laevad OÜ.
Drugi prom - Piret - jest w trakcie budowy, na etapie wyposażania. Promy mają być docelowo eksploatowane przez operatora i pod handlową nazwą Praamid i obsługiwać będą linie promowe z lądu stałego na estońskie wyspy Saaremaa and Hiiumaa.
Jednym z atutów tych jednostek mają być niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba, przystosowany do pracy w warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Na koszt eksploatacji ma wpłynąć także zmniejszony do minimum (dzięki zaawansowanej automatyce) stan załogi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii