mk
Wawel, prom typu Ro-Pax, pływający w barwach Polferries, przejdzie remont w Stoczni Nauta. 2 lutego w godzinach wieczornych jednostka została zadokowana w suchym doku SD I.
Stocznia Nauta wykona na jednostce standardowy remont konserwacyjno-dokowy. Wawel ma prawie 164 m długości i 27,6 m szerokości, jednorazowo może zmieścić na pokładzie 1000 pasażerów oraz 310 samochodów osobowych i 50 ciężarowych.
Dla Stoczni Nauta jest to kolejny w ostatnim czasie remont wykonywany na zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W listopadzie w suchym doku SD I remont przeszedł prom Mazovia, zakres prac na tej jednostce obejmował prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, rampach i w zbiornikach, naprawę płetw sterów, prace elektryczne, maszynowe oraz prace w części hotelowej. Co więcej, armatorzy zarówno polscy jak i zagraniczni, coraz częściej powierzają Naucie remonty promów pasażerskich. W ostatnich latach Nauta pracowała m.in. dla takich armatorów promowych jak: TT Line (Peter Pan), Stena Line (Stena Superfast X, Stena Alegra, Stena Baltica), Finnlines, Unity Line (Polonia, Wolin, Gryf) i Polferiies (Mazovia).
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek