PMK
Fińska stocznia Meyer Turku przełożyła dostawę nowego wycieczkowca Carnival Cruise Line na koniec października 2020 roku.
Jednostka o nazwie Mardi Gras miała pierwotnie zostać dostarczona w sierpniu 2020 roku i będzie największym wycieczkowcem napędzanym LNG zbudowanym na rynek Północnej Ameryki.
Według Ben Clementa, starszego wiceprezesa Carnival Cruise Line, zmiana terminu dostawy była konieczna, aby mieć pewność, że wszystkie systemy, funkcje i technologia statku będą w pełni sprawne.
Nazwa nowej jednostki klasy XL jest identyczna jak pierwszego statku we flocie Carnival Cruise Line.
"Nasz pierwszy statek Mardi Gras był historyczny, wprowadził zupełnie inny styl i komfort podróżowania dla gości. Według nas nadanie nowej jednostce tej samej nazwy jest najlepszym sposobem, aby oddać hołd prawie 50-letniej historii firmy" - komentuje Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów