• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Globalna platforma cyfrowa TradeLens z nowym członkiem

PMK

22.12.2019 11:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Globalna platforma cyfrowa TradeLens z nowym członkiem

Partnerzy portalu

Globalna platforma cyfrowa TradeLens z nowym członkiem - GospodarkaMorska.pl

Wietnamski Cai Mep International Terminal (CMIT), joint venture między Vinalines, Portem w Sajgonie i APM Terminals, dołączył do platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.

CMIT to jeden z największych terminali w kompleksie portowym Cai Mep -Thi Vai, który obsługuje kontenerowce o ładowności do 21,5 tys. TEU. Obiekt łączy Wietnam z rynkami w Europie, Północnej Ameryce i Azji.

Terminal już teraz stosuje niektóre cyfrowe technologie, jak faktury elektroniczne.. CMIT dołącza do Tradelens, aby zapewnić lepszą obsługę.

- W kontekście stale rosnącego popytu na wysokiej jakości usługi online przez naszych klientów, a także silnego rozwoju globalnej cyfryzacji, dołączenie do Tradelens umożliwia natychmiastową aktualizację danych o ładunku, a tym samym bezpośrednie wsparcie wydajności planowania łańcucha dostaw naszych klientów - powiedział Jan Bandstra, dyrektor generalny CMIT.

Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.

Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.

Wśród organizacji i firm, które dołączyły do platformy warto wymienić porty w Singapurze, Hong Kongu, Rotterdam, urzędy celne w Holandii, Singapurze, Australii i Pery oraz armator Pacific International Lines (PIL).

TradeLens umożliwia jego członkom wymianę informacji i współpracę w ekosystemie łańcucha dostaw. Członkowie uzyskują kompleksowy wgląd w swoje dane i mogą cyfrowo współpracować, pomagając stworzyć przejrzysty i bezpieczny rejestr transakcji.

Mając ponad 100 członków, TradeLens już teraz przetwarza ponad dziesięć milionów oddzielnych wydarzeń wysyłkowych i tysiące dokumentów każdego tygodnia, zapewniając spedytorom, przewoźnikom, urzędnikom celnym, władzom portowym, dostawcom transportu śródlądowego i innym wspólny dostęp do informacji o transakcjach.

- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.