PMK
Bałtycki Indeks Towarowy w piątek zanotował kolejny spadek. Powodem tego jest słaby wynik masowców Capesize.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks w porównaniu do ostatniego tygodnia spadł o 192 pkt do 1123 pkt. To najgorszy wynik od 22 listopada.
Indeks Capesize spadł o 256 punktów do 2078 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 1789 dolary, do 15,271 dolarów.
Indeks Panamax spadł z kolei o 25 punktów, do 14640 pkt. Zarobki panamaxów tym samym spadły o 216 dolarów, do 11,515 dolarów. Indeks Supramax także spadł, o 8 pkt, do 815 punktów.
Przemysł morski przygotowuje się na jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowe ograniczenie emisji tlenku siarki, które zostanie nałożone za nieco ponad trzy miesiące. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie