PMK
Prom Spirit of British Columbia 6 września został wyłączony ze służby i już niedługo trafi do gdańskiej stoczni Remontowa, gdzie przejdzie modernizację. Prom pojawi się w Polsce na przełomie października i listopada.
Wcześniej jednostka przeszła przygotowania w placówce konserwacyjnej w Richmond. Doszło tam m.in. do instalacji falochronu na głównym pokładzie samochodowym, montażu wyposażenia ułatwiającego dostęp dla pilotów oraz na załadunku zaopatrzenia. Dodatkowo jednostka przeszła wstępne inspekcje dotyczące bezpieczeństwa statku.
Modernizacja jednostki w Remontowej obejmie przebudowę siłowni na dwupaliwową. Oznacza to, że prom będzie mógł być zasilany nie tylko nisko-siarkowym olejem napędowym, ale też gazem ziemnym.
Ma to zmniejszyć emisję CO2 w tej jednostce o 12 tys. ton rocznie. Dodatkowo na promie BC Ferries zainstalowane zostaną silniki typu 34DF oraz inne komponenty układu napędowego oraz systemy zasilania gazem LNG i składowania tego surowca autorstwa Wartsili.
Do tego dojdzie szereg innych modernizacji: wymiana wyposażenia nawigacyjnego, instalacja nowych układów sterowych czy modernizacja sterów strumieniowych. Przebudowa ma zakończyć się na wiosnę przyszłego roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza