PMK
Prom Spirit of British Columbia 6 września został wyłączony ze służby i już niedługo trafi do gdańskiej stoczni Remontowa, gdzie przejdzie modernizację. Prom pojawi się w Polsce na przełomie października i listopada.
Wcześniej jednostka przeszła przygotowania w placówce konserwacyjnej w Richmond. Doszło tam m.in. do instalacji falochronu na głównym pokładzie samochodowym, montażu wyposażenia ułatwiającego dostęp dla pilotów oraz na załadunku zaopatrzenia. Dodatkowo jednostka przeszła wstępne inspekcje dotyczące bezpieczeństwa statku.
Modernizacja jednostki w Remontowej obejmie przebudowę siłowni na dwupaliwową. Oznacza to, że prom będzie mógł być zasilany nie tylko nisko-siarkowym olejem napędowym, ale też gazem ziemnym.
Ma to zmniejszyć emisję CO2 w tej jednostce o 12 tys. ton rocznie. Dodatkowo na promie BC Ferries zainstalowane zostaną silniki typu 34DF oraz inne komponenty układu napędowego oraz systemy zasilania gazem LNG i składowania tego surowca autorstwa Wartsili.
Do tego dojdzie szereg innych modernizacji: wymiana wyposażenia nawigacyjnego, instalacja nowych układów sterowych czy modernizacja sterów strumieniowych. Przebudowa ma zakończyć się na wiosnę przyszłego roku.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek