W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa remont statku „Niledutch Luanda” bandery maltańskiej (pierwotna nazwa „Port Gdynia”). Jest to jednostka, której dokończenie budowy oraz pełne wyposażenie powierzono stoczni Gryfia w latach 2010-2011. Remontowany statek jest ostatnim z serii słynnych kontenerowców budowanych w Szczecinie.
Chrzest jednostki odbył się w maju 2011 roku. Kontenerowiec „Niledutch Luanda” może zabierać na swój pokład 3.100 TEU (kontenerów 20’) i wyposażony jest w trzy żurawie pokładowe o udźwigu; 2 x 45 t i 1 x 40 t. Ładunek przewożony jest w 6 ładowniach i na pokładzie. Podstawowe parametry statku: długość 220,23 m, szerokość 32,24 m, nośność 41.850 DWT . Obecnie jednostka przechodzi obowiązkowy remont klasowy pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków. Pobyt w stoczni zaplanowano na najbliższe 14 dni.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek